י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ממשיכים להתנגש

טראמפ על הפורצים: "פטריוטים" | מייק פנס: "הם יעמדו לדין"

בעוד הנשיא טראמפ משבח את תומכיו האנרכיסטים שהטילו אות קלון על האומה האמריקנית לדיראון עולם, סגנו מייק פנס שעבד עמו במשך ארבע שנות הקדנציה בנאמנות ללא תקלות ביניהם, תוקף ומגנה את המפגינים וגם מבטיח: "המעורבים יועמדו לדין על פי החוק"

טראמפ על הפורצים: "פטריוטים" | מייק פנס: "הם יעמדו לדין"
מייק פנס צילום: מתוך הטוויטר שלו

לאחר שנשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ כינה את המפגינים האנרכיסטים "פטריוטים", סגנו מייק פנס, גינה את תומכי הנשיא שהסתערו על בניין הקפיטול אתמול (רביעי), מה שאילץ את המחוקקים להתפנות במהירות מחדר הסנאט ולהפסיק את הליכי האישור של האלקטורים שקבעו כי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן ניצח.

"האלימות וההרס המתרחשים בקפיטול חייבים להיפסק, וזה חייב להיפסק עכשיו, כל המעורבים חייבים לכבד את אנשי אכיפת החוק ולעזוב מייד את הבניין" כתב סגן הנשיא בציוץ הראשון מבין שני הציוצים. "מחאה שלווה היא זכותו של כל אמריקאי, אך ההתקפה הזו על הקפיטול שלנו בלתי נסבלת והמעורבים יועמדו לדין על פי החוק", כתב פנס בציוץ השני.

דבריו של פנס הגיעו לאחר שהוא הובהל במהירות מהקפיטול כאשר פורעים הסתערו על המתחם. בתפקידו כסגן נשיא, פנס ניהל את ההליכים לאישור תוצאות הבחירות, תהליך שהיה נתון תחת מתקפה של הרפובליקנים המתנגדים לתהליך. לאחר שהחלו הדיונים, פרצו למקום מאות מפגינים, חברי הקונגרס פונו במסכות אב"כ, לאחר שמאות מתומכיו של הנשיא התעלמו מהשוטרים שמאבטחים את בנין הקפיטול ופרצו לבניין תוך כדי ביצוע הרס וונדליזם, אחת המפגינות נורתה למוות.

גם 14 ימים לכניסתו של ביידן לבית הלבן, טראמפ מסרב לקבל את דין הבוחר וממשיך לטעון להונאה נרחבת שהביאה להטיה של התוצאות במספר מדינות, זאת למרות שבתי המשפט באותן מדינות דחו את הטענות הללו.

בעקבות המראות הקשים שהטילו אות קלון על האומה האמריקנית, פרסם הנשיא המפסיד דונלד טראמפ הודעה לתומכיו וקרא להם לעזוב את בניין הקפיטול, אך זה היה מאוחר מדי: "אנחנו חייבים לכבד את אנשי החוק המדהימים שלנו, אנחנו לא רוצים נפגעים, אלו זמנים קשוחים, אף פעם לא היה זמנים כאלה, אנחנו לא יכולים לשחק לידיים שלהם, אנחנו צריכים שלום, אז לכו הביתה, אני יודע את הכאב שלכם, היו לנו בחירות שנגנבו מאיתנו, כולם יודעים את זה, במיוחד הצד השני".

"אבל אתם חייבים ללכת הביתה עכשיו, אנחנו חייבים להיות בשלום, זה היה בחירות גנובות, הם עשו זאת לי לכם ולכולם, אנחנו אוהבים אתכם ואתם מיוחדים, ראיתם מה קרה, אני יודע איך אתם מרגישים, אבל לכו הביתה, לכו הביתה בשלום". סיים הנשיא שייזכר לשמצה לדיראון עולם.

אנרכיסטים דונלד טראמפ מייק פנס המירוץ לנשיאות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד