י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מס שפתיים תתפטר"

מנהיג הקהילה היהודית באוסטריה התנצל על חיסון שקיבל

הקהילה היהודית באוסטריה סוערת: ראש הקהילה יחד עם יהודים נוספים נטלו את החיסון שהיה מוגבל לקשישים ולכאלה שבקבוצות סיכון | ההתנצלות לא איחרה לבוא אך גורמים שונים בקהילה מסרבים להכיר בה

מנהיג הקהילה היהודית באוסטריה התנצל על חיסון שקיבל
חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ראש הקהילה היהודית האוסטרית, אוסקר דויטש, התנצל על חיסון שקיבל יחד עם חברי קהילה שהחיסון לא נועד להם כי הם לא עמדו בקריטריונים לקבל אותם.

במכתב לקהילה שפורסם ביום שני, אמר אוסקר דויטש שזו היתה טעות שאנשים שאינם בעדיפות לקבל חיסונים, קיבלו אותם. החיסונים ניתנו ב-30 בדצמבר במרכז הרמב"ם - בית הקשישים של הקהילה היהודית.

"זה לא היה צריך לקרות", אמר דויטש. "אני עצמי הוזמנתי לקבל חיסון ולא סירבתי. זו הייתה טעות ואני מתנצל". מועצת העיר וינה והצלב האדום חברו יחד כדי לספק חיסונים לתושבים ולעובדים בתשעה מרכזים רפואיים ובבתי אבות בעיר. החיסונים נועדו לאנשים מבוגרים בסיכון גבוה, אך לא לקהילה היהודית.

במכתבו אמר דויטש כי במרכז הרמב"ם נותרו 30 חיסונים לאחר שחוסנו כמעט 350 תושבים ועובדים. לדבריו נשארו חיסונים כי מספר אנשים לא באו לקחת וכי הספירה לא היתה נכונה. "כל התושבים והעובדים בבתי אבות שרצו להתחסן חוסנו", כתב דויטש.

דויטש הוסיף כי הקריאה לאנשי הקהילה להתחסן בחיסונים שנשארו הובילו לחיסונים לנכדים של חברי הקהילה שלא היו בשום קבוצה בסיכון. אך גורמים בקהילה כינו את התנצלותו של דויטש "מס שפתיים" וקראו לו להתפטר מתפקידו.

"במיוחד בתקופות קשות ומאתגרות במיוחד, חיוני להציב את ה"אנחנו" לפני ה"אני" ולהפגין סולידריות", כתב יו"ר הקבוצה שקראה לו להתפטר, ישראל אברמוב. "העובדה שהנשיא דויטש עושה שימוש לרעה בקריאה להתחסן לצורך חיסון לעצמו, גורמת נזק עצום, עליו להסיק את המסקנות הדרושות ולהתפטר". בעקבות המקרה, הקהילה היהודית פתחה בקו הרשמה בו חברי קהילה מעל גיל 65 ואחרים עם תנאים מיוחדים יכולים להירשם לחיסון.

קהילה יהודית אוסטריה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד