י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המהומות בוושינגטון

בניגוד לדיווחים: מי הורה למשמר הלאומי להשיב את הסדר?!

בניגוד למה שפורסם לפיו הנשיא היוצא טראמפ הוא זה שהורה לכוחות המשמר הלאומי לסייע בהשבת הסדר בוושינגטון, עיתון ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי דווקא טראמפ דחה את הבקשות שהופנו אליו בעניין

בניגוד לדיווחים: מי הורה למשמר הלאומי להשיב את הסדר?!
כוחות המשמר הלאומי בגבעת הקפיטול צילום: באדיבות המצלם

לאחר המהומות האלימות בוושינגטון הבריה, עיתון ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי הנשיא היוצא דונלד טראמפ דחה בקשות שהופנו אליו לאשר שליחת כוחות של המשמר הלאומי לדיכוי המהומות של תומכיו שהסתערו והשתלטו על בניין הקפיטול בוושינגטון הבירה.

גורמים בממשל טראמפ אמרו ל"טיימס" כי בסופו של דבר היה זה סגן הנשיא מייק פנס שאישר את ההוראה לשלוח 1,100 חיילים של המשמר הלאומי שמוצבים באזור הבירה. "זה אבסורד. הוא (טראמפ) עדיין המפקד העליון של הכוחות המזוינים, לא ברור למה הוא לא נתן את ההוראה", תהו אותם הגורמים.

על פי הדיווח, בסופו של דבר האישור של פנס לשלוח את אלפי החיילים להשיב את הסדר על כנו נעשה בסיוע היועץ המשפטי של הבית הלבן, פאט סיפולון.

נציין כי מספר מדינות שלחו את כוחותיהן לסיוע באכיפת הסדר. גם וירג'יניה שלחה 200 מחיילי המשמר הלאומי שלה לוושינגטון. הלילה דווח כי ניו יורק תשלח אף היא מאות חיילים של המשמר הלאומי כדי לסייע בהשבת הסדר ברחובות הבירה.

ארצות הברית דונאלד טראמפ וושינגטון מייק פנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד