י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הכאוס בוושינגטון

צפו ברגעי הפריצה; סגן הנשיא היה על הכוונת

הסערה בגבעת הקפיטול ככל הנראה אורגנה ברשתות החברתיות. המפגינים שפרצו פנימה שאלו איפה סגן הנשיא פנס, שהיה היעד המועדף עליהם אחרי נאומו התוקפני של הנשיא טראמפ | צפו 

צפו ברגעי הפריצה; סגן הנשיא היה על הכוונת
הפריצה לקפיטול צילום: באדיבות המצלם

המהומה בארה"ב: קצת אחרי השעה 13:00 (שעון מקומי) כשהנשיא טראמפ סיים את נאומו בפני מפגינים בוושינגטון בקריאה לצעוד לקונגרס, ברקע נשמעו מאות קריאות שקראו להסתער על הבניין על ידי תומכיו ברשתות החברתיות.

באתרי מדיה חברתית של הימין, הועבר המידע באיזה רחובות להיכנס כדי להימנע מהמשטרה לעצור אותם, הגולשים כתבו איזה ציוד פריצה יש להביא כדי לסייע לפרוץ דלתות, לפחות לגבי 12 אנשים פורסם כי הם נושאים אקדחים לאולמות הקונגרס.

קריאות לאלימות נגד חברי הקונגרס של תנועות פרו-טראמפ להשתלט על בניין הקפיטול חזרו ונשנו ברשתות במשך חודשים, הקריאות הגיעו מחברים בארגוני ימין וארגונים שמפיצים תאוריות קונספירציות שונות. המפגינים תיעדו כניסה למשרדי חברי קונגרס, כולל זו של יו"ר הבית העליון ננסי פלוסי.

עשרות מהם פרסמו כי הם מחפשים את סגן הנשיא מייק פנס, שהיה המטרה שלהם אחרי שטראמפ צייץ נגד פנס מוקדם יותר באותו היום. כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

בשעה 14:24, לאחר שטראמפ צייץ כי לפנס "לא היה את האומץ לעשות את מה שהיה צריך לעשות", עשרות הודעות ברשתות קראו לאנשים שנמצאים בבניין הקפיטול לתפוס את סגן הנשיא. בסרטונים שהועלו לרשתות ניתן היה לשמוע מפגינים קוראים "איפה פנס?".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר שטראמפ קרא למפגינים "פטריוטים", סגן הנשיא מייק פנס גינה את תומכי טראמפ שהסתערו על בניין הקפיטול ביום רביעי, מה שאילץ את המחוקקים להתפנות במהירות מחדר הסנאט ולהפסיק את הליכי האישור של האלקטורים שקבע כי ביידן ניצח.

"האלימות וההרס המתרחשים בקפיטול חייבים להיפסק, וזה חייב להיפסק עכשיו, כל המעורבים חייבים לכבד את אנשי אכיפת החוק ולעזוב מייד את הבניין" כתב סגן הנשיא בציוץ הראשון מבין שני הציוצים. "מחאה שלווה היא זכותו של כל אמריקאי, אך ההתקפה הזו על הקפיטול שלנו בלתי נסבלת והמעורבים יועמדו לדין על פי החוק", כתב פנס בציוץ השני.

חברי קונגרס מייק פנס דונלד טראמפ רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד