י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקרבות ב'אגודת-ישראל'

פרסום ראשון: כך ניסו בחסידות גור לפצל את ציר פרוש - אייכלר 

בחירות 2021 הביאו לשיתוף פעולה ואיחוד כוחות בתוך סיעת אגודת ישראל, בין נציג שלומי אמונים סגה"ש פרוש לנציג חסידות בעלזא חה"כ אייכלר | בעוד הציר הנרקם מתעקש על מספר דרישות, בגור ניסו לבלום את המהלך ולהיפגש בנפרד עם הוועדה של בעלזא | פרסום ראשון

פרסום ראשון: כך ניסו בחסידות גור לפצל את ציר פרוש - אייכלר 
הוועדה הפוליטית\הרב זילברברג צילום: באדיבות המצלם

בעוד השר יעקב ליצמן וחבר הכנסת יעקב טסלר שומרים על שתיקה מול הדרישות של ציר סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר, גורמים בחסידות גור ניסו לפגוע בציר הנרקם בין שלומי אמונים לבעלזא, אך בינתיים ללא הצלחה מה שמוכיח כי הציר חזק מתמיד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי איש הוועדה הפוליטית שהוקמה בחסידות גור ר' אברהם בנימין זילברברג מהאנשים החזקים כיום בחסידות, פנה השבוע לאישיות בכירה בחסידות בעלזא וביקש להיפגש עם נציגי החסידות כדי לנסות להרגיע את הרוחות.

ל'בחדרי חרדים׳ נודע כי בשיחה הנימוסית הוצע לרב זילברברג להיפגש עם הוועדה הפוליטית שהוקמה בחסידות בעלזא. מי שנמצא בראש הוועדה הוא הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בנו של האדמו"ר מבעלזא שהקים את הוועדה הפוליטית בהם חברים בין היתר ח"כ ישראל אייכלר ונציגי החסידות. 

התשובה שהתקבלה מהדרג הגבוה ביותר בחסידות הייתה כי באם בגור רוצים פגישה עם הוועדה הרי שהפגישה צריכה להיות גם עם נציגי שלומי אמונים שלהם ברית עם חסידות בעלזא. בגור כמובן לא מעוניינים בפגישה עם שלומי אמונים, ומהלך הפשרה נבלם בטרם יצא לפועל.

לעת עתה בגור התעלמו מהבקשה של פרוש ואייכלר ומסמך הדרישות שהציגו נותר ללא מענה אמיתי. 

במקביל הבוקר יוצאים בעיתונים 'המבשר' ו'המחנה החרדי' במאמר משותף  תחת הכותרת "לא תוכל להתעלם" - "הם מפחדים להשיב בריש גלי ולפרסם שהם לא רוצים לכבד את הקהילות ומשום כך הם סבורים שעדיף להתעלם. התעלמות שסופה מי ישורנה".

"הדרישה אחת היא: להטיב להבא. לחבר קהילות נוספות, לקדם את הקודם ולפקח על מה שטעון פיקוח. ההתנהלות משדרת הפניית עורף לקהילות ולנציגיהן. תמונה הממחישה שיש מי שלא הפנימו את הכאב שהקהילות מביעות בחיי היום יום. ההתנהלות הנוכחית משדרת הפניית עורף לקהילות ולנציגיהן. הם מדמים בנפשם כי שתיקה והתעלמות הם התרופה המתאימה לזעקה העולה ובוקעת מתוך קהילות אגודת ישראל. הם סבורים שבכך, בעצימת העיניים או האוזניים, הם פותרים את הבעיה".

עוד נכתב במאמר בתגובה לראיון שהעניק השר ליצמן לאתר 'בחדרי חרדים': "אנו עומדים היום די זמן לפני הבחירות כדי לקבל החלטות אופרטיביות. יש עוד מספיק זמן עד להגשת הרשימות. טיעונים על אפס זמן שיושמעו בעתות הלחץ של העתיד הקרוב – לא יעמדו במבחן הצדק. לו היו מסדרים את הדברים בתוככי האגודה, גם דיבורים פוגעניים והתרברבויות מתגרות בקהילות חשובות ובנציגיהם, עם אמירות יהירות של 'לא חייבים להם חשבון', לא היו זולגות לתקשורת".

אגודת ישראל מאיר פרוש גור בעלזא זילברברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד