י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתחסנים בענק

ראש הממשלה ושר הבריאות חנכו את מתחם החיסונים הענק של 'מאוחדת' בבנייני האומה

במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש העיר ירושלים משה ליאון ובהשתתפות יו"ר מאוחדת מר אייל גבאי, מנכ"לית מאוחדת הגב' סיגל רגב רוזנברג ומנהל המחוז מר עופר משולם, נחנך המתחם הענק של מאוחדת בבנייני האומה המתפרס על שטח של למעלה מ-1,000 מ"ר • במתחם הוקמו 26 עמדות חיסון שיפעלו משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הלילה ברציפות • בנוסף, פועלות במחוז ירושלים עוד 20 מרפאות חיסון והשבוע אף החלה לפעול בעיר ניידת החיסונים של 'מאוחדת'

ראש הממשלה ושר הבריאות חנכו את מתחם החיסונים הענק של 'מאוחדת' בבנייני האומה
בחניכת המתחם צילום: שלומי כהן

בשעות הצהרים של יום רביעי הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש העיר ירושלים מר משה ליאון, לביקור במתחם החיסונים הענק של 'מאוחדת' שהוקם בהשקעה רבה בבנייני האומה. את רה"מ ושר הבריאות ליוו יו"ר מאוחדת מר אייל גבאי, מנכ"לית מאוחדת הגב' סיגל רגב רוזנברג, ד"ר דוד מוסינזון סמנכ"ל רפואה במאוחדת, מר עוזי ביתן סמנכ"ל תפעול והאחראי על מבצע החיסונים במאוחדת, מנהל המחוז מר עופר משולם, סגן מנהל המחוז מר עופר שם טוב והרופא המחוזי ד"ר מנחם ביתן.

בפני ראש הממשלה הוצגו הנתונים הרשמיים למבצע החיסונים שנערך עד כה ע"י מאוחדת. מחוז ירושלים של קופת חולים מאוחדת הוא הגדול ביותר. מבין 1,267,799 אזרחי ישראל המבוטחים במאוחדת, מתוכם 519,649 כ-41% משויכים למחוז ירושלים.

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין התפעלו מההשקעה האדירה של מאוחדת במתחם החיסונים והשניים שיבחו את הנהלת מאוחדת על הקמת המיזם העצום, שמציב את ישראל במקום הראשון בעולם בקצב החיסונים.

בדברים שנשא במקום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו כאן במרכז החיסונים היפהפה הזה שמחסן אלפים. אנחנו מתכוונים לחסן את כל אוכלוסיית ישראל בחודשים הקרובים. אנחנו עושים כל מאמץ להביא עוד חיסונים, אני פועל לשם כך גם בשעות האחרונות, על מנת להביא עוד חיסונים. אנחנו נעשה את המאמץ הזה ובעזרת השם נצליח. מרוץ החיסונים יגבר על מרוץ המחלה ונוכל לפתוח את המשק בהדרגה, מהר יותר מכל מדינה אחרת בעולם. ישראל אלופת העולם בחיסונים וישראל תצא ראשונה מהקורונה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בתום הסיור במתחם: "אנחנו כבר במיליון וחצי מתחסנים. מספר שלא רק בישראל מתרגשים ומתפעלים, בכל העולם מתפעלים מהמספר הלא ייאמן. זה קורה הודות לעבודה המסורה של קופות החולים. ראינו דוגמית קטנה כאן של מה שעושים". בנוסף, ציין שר הבריאות כי הוא ביקר בשבועות האחרונים בלא מעט מתחמי חיסון, אולם אין ספק שזהו המקום המרשים ביותר שביקר בו עד כה.

יו"ר קופ"ח מאוחדת איל גבאי אמר: "ראש הממשלה, אנחנו במאוחדת מתחייבים, בסבב החיסונים השני, לחסן אפילו כמות כפולה של אזרחים ביום. הבאתם, אתה אדוני ראש הממשלה יחד עם משרד הבריאות וגופים נוספים, את החיסון הזה לישראל וזהו הישג עצום. קופות החולים הן נכס לאזרחי ישראל והוא מודל ייחודי בעולם, שהודות לו אנחנו יכולים להוציא לפועל את המבצע המורכב והחשוב הזה בכל רחבי המדינה".

מנכ"לית מאוחדת סיגל רגב רוזנברג: "לתושבי ישראל ולמבוטחים שלנו יש זכות להיות במדינה בה יש חיסונים בכמות כזו ונלקחות אחריות על ידי הממשלה וראש הממשלה, כולל ההחלטה על הסגר, שתסייע לנו להוריד את קצב ההידבקות".

מר עופר משולם, מנהל המחוז: "מאוחדת נערכה מבעוד מועד בהשקעה אדירה ובתכנון מוקפד על מנת לחסן את מאות אלפי לקוחות מאוחדת במחוז ירושלים. המתחם החדש בבנייני האומה שיהיה זמין בכל שעות היום עד לשעות הלילה, מאפשר לנו לעמוד ביעדים ולחסן אלפים בכל יום. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיע למתחם הענק כדי לראות מקרוב כיצד מבצע החיסונים הלאומי מתקדם כשמחוז ירושלים של מאוחדת, שהוא הגדול ביותר מבין כלל קופות החולים, נמצא בחזית המבצע".

מבצע החיסונים נגד קורונה של 'מאוחדת' מתקיים ביעילות רבה. עד כה חוסנו 163,793 לקוחות מאוחדת במנת החיסון הראשונה, כאשר 55% מהמתחסנים הם בגילאי 60 ומעלה. במחוז ירושלים לבדו חוסנו 48,200 מלקוחות מאוחדת כאשר 26,168 הם בגילאי 60+ המהווים 59.6%.

מרפאות החיסון של מאוחדת במחוז ירושלים ערוכות לחסן את כלל תושבי המחוז. עד כה נפתחו 20 מרפאות חיסון ושלוש מרפאות במזרח ירושלים, כדי לקלוט את עשרות האלפים המגיעים להתחסן.

מתחם החיסונים הענק בבנייני האומה, כיאה לקופת החולים הגדולה והמובילה בירושלים, מתפרש על פני שטח של 1100 מ"ר. 120 עובדים חדשים, כולל אחיות ואנשי מנהלה, גויסו למתחם החיסונים הענק שיכלול 26 עמדות חיסון שיהיו פעילות בכל יום במשך 14 שעות ברציפות החל מהשעה 08:00 ועד 22:00. מלבד עמדות החיסון, לרשות הבאים יעמוד גם חדר התאוששות. ע"פ הנתונים, בכל עמדה מתחסנים עשרה אנשים בכל שעה וכ-3,600 מתחסנים ביום רק במתחם החיסונים בבנייני האומה, מלבד 20 מרפאות החיסון הפזורות בשאר השכונות בעיר

המתחם המפואר מאובזר במיטב הטכנולוגיה, כאשר גם המיתוג והתאורה נוצרו על מנת להעניק למגיעים להתחסן את תחושת ניצחון החיסון על הנגיף כדי שנוכל לחזור לשגרת החיים בתקופה שלפני הקורונה. "אין כאן שום תזכורת לנגיף, אלא למאוויים אליהם אנו שואפים לחזור", מדגישים במאוחדת.

בנוסף, למתחם החיסונים הענק, השיקה מאוחדת את ניידת החיסונים שהחלה לפעול השבוע, על מנת להגיע עם מנות החיסון ליישובים מרוחקים ואל השכונות אשר בחלקם אין בכלל מוקדי חיסון. ניידת החיסון תגיע לביתר, טלז-סטון, תל ציון ושכונות מרוחקות בירושלים, עבור אלו אשר אין להם דרך להגיע אל מתחם החיסונים בבנייני האומה.

מאוחדת שירותי בריאות חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד