י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
13 ימים לעזיבת הבית הלבן

הצעד הבא של דונלד טראמפ: חנינה לעצמו

לאחר רצף ההתפטרויות בסביבתו מתוך הבעת אי אמון בו בעקבות ההשתלטות הברברית אמש על בית הנבחרים וחסימת חשבונותיו ברשתות החברתיות, נשיא ארה"ב טראמפ מעוניין להעניק לעצמו חנינה מפני חשש שיועמד לדין לכשיסיים את כהונתו

הצעד הבא של דונלד טראמפ: חנינה לעצמו
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

יממה לאחר פריצת המפגינים אל גבעת הקפיטול, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן נשא דברים הערב (חמישי) והאשים את קודמו בתפקיד דונלד טראמפ באחריות להסתת ההמונים במה שהוא כינה "יום שחור בהיסטוריה שלנו כעם". לדבריו, "אתמול הוא הסית המון להשתלט על הקפיטול".

ביידן ציין ותקף את טראמפ כי "הנשיא היה מזועזע כשהשופטים שהוא בחר בהם לא פעלו לטובתו אלא הקשיבו לחוקה. במשך 60 פעמים, מעל 60 מקרים במדינה אחר מדינה, ואז בבית המשפט העליון, כולל כאלה שנחשבו 'שופטים שלו', הסתכלנו על הטענות שלו והחליטו שהן חסרי כל ביסוס".

בתוך כך, בעיתון ה'ניו יורק טיימס' דווח כי הנשיא טראמפ אמר ליועציו שהוא מעוניין להעניק לעצמו חנינה בימים האחרונים לכהונתו, מתוך חשש שהוא יהפוך למטרה לחקירות. במידה והוא יעשה זאת הוא יהיה הנשיא הראשון שיחון את עצמו. שני גורמים אישרו זאת לכתבי העיתון.

על פי הדיווח, במספר שיחות מאז הבחירות, טראמפ אמר ליועציו שהוא שוקל לחון את עצמו. במקרים אחרים, הוא שאל מה תהיה ההשפעה עליו מבחינה חוקית ופוליטית אחרי שיעזוב את הבית הלבן. לא ברור האם הוא העלה את הנושא מאז ההתפרעויות אתמול. לפי הדיווח - הנשיא הראה סימנים לכך שהוא מעוניין לחנון את עצמו. הוא דיבר על כך מספר פעמים עם יועציו, והם קיבלו את התחושה שהוא מתכונן לעקוב אחר הרצון הזה.

בעיתון ציינו כי טראמפ מאמין שהאויבים שלו יהפכו אותו למטרה של רשויות החוק אחרי שיעזוב את הנשיא. מעולם אף נשיא לא חנן את עצמו, כך שהמהלך הזה עדיין לא נבחן באמת במערכת אכיפת החוק. אבל היועצים של הנשיא הסכימו שחנינה עצמית יוצרת תקדים מסוכן.

דונלד טראמפ חנינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד