י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למשך 14 יום לפחות

החל מהלילה: מדינת ישראל נכנסה לסגר מלא ומהודק

לפחות למשך 14 הימים הבאים ישהו כלל אזרחי ישראל באשר הם, בסגר מלא ומהודק מתוך ניסיון להוריד את התחלואה שהולכת וגואה בחודש האחרון • כך ייראה הסגר השלישי בתקווה שיהיה האחרון ונוכל לשוב לשגרת חיים תקינה

החל מהלילה: מדינת ישראל נכנסה לסגר מלא ומהודק
שוטרים אוכפים את הסגר צילום: דוברות המשטרה

בצל התפשטות נגיף הקורונה, העלייה בשיעור התחלואה והחמרת ההגבלות שהוטלו ע"י הדרג המדיני שצפויים להיכנס לתוקפן החל מחצות ולמשך שבועיים נכנסה מדינת ישראל לסגר מחמיר. במהלך התקופה הקרובה, אלפי שוטרי משטרת ישראל ושוטרי משמר הגבול יתפרסו החל ממחר בהיערכות מיוחדת ומעובה במוקדים רבים ברחבי הארץ לצורך פעילות פיקוח ואכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר.

בשונה מהסגר הנוכחי, החל ממחר בערב ולמשך שבועיים מערכת החינוך תיסגר כולה כולל גני ילדים, פעוטונים ומעונות. היחידים שיוחרגו הם חניכי החינוך המיוחד שימשיכו ללמוד גם בסגר. חל איסור יציאה מהבית לטווח של למעלה מ-1,000 מטרים. היחידים שיוחרגו הם עובדים חיוניים כפי שמפורט בתקנות, או לצורכי הצטיידות במזון ותרופות - וגם זה רק בעיר או יישוב המגורים. בנוסף, אפשר לצאת לשם קבלת שירותים רפואיים, לרופא שיניים ולפסיכולוג.

בתי העסק כולם ייסגרו מלבד עסקים חיוניים כדוגמת בתי מרקחת וחנויות מזון שיפעלו ללא הגבלה על שעות הפעילות. מסעדות יהיו פתוחות אולם ללא טייק אווי. רוצים להזמין אוכל? אפשר - אבל רק באמצעות משלוח. בשונה מהסגר הנוכחי איסור התקהלות בשטח פתוח יהיה על 10 אנשים ומעלה וחמשה בשטח סגור. למרבה האבסורד, בעוד שמותן להפגין תוך שמירה על מרחק וחבישת מסיכה, אסור להתפלל יותר מעשרה אנשים בשטח פתוח. בתי הכנסת כמובן יהיו סגורים.

אכיפת הסגר // צילום: דוברות המשטרה

התחבורה הציבורית תפעל במתכונת של 50% בלבד. לגבי טיסות, מי שרכש כרטיס טרם נכנס הסגר לתוקף יוכל לטוס. מי שירצה לטוס לאחר מכן יאלץ לקבל אישור מועדת חריגים. מותר לעשות ספורט יחידני ללא חברים. 

ממשטרת ישראל נמסר כי נוכח מצב החירום הלאומי הנוכחי ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית - עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות, מגבלות התנועה והמסחר וקיום חובת הבידוד בכל רחבי הארץ. תכלית הפעילות וההיערכות המשטרתית היא למנוע התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי בניגוד לתקנות, וכן לפקח אחר פעילות תקינה של בתי עסק שהורשו לפעול ומנגד על אי פעילות של בתי עסק שפעילותם נאסרה.

המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם. במרחב הבינעירוני יופעלו מחסומים קבועים בכל שעות היממה, כשבשעות הערב מספרם יגדל. בכדי למנוע פקקי ענק ולאפשר מרקם חיים תקין ככל שניתן האכיפה באזור מרכז הארץ בשעות היום תתבסס בעיקר על אכיפה מדלגת ובתנועה. בסה"כ יופעלו 12-25 מחסומים במהלך כל שעות היממה בכל רחבי הארץ ע"י אגף התנועה של משטרת ישראל.

 • << עושים לכם סדר: כל מה שמותר ואסור בסגר השלישי שיחל הערב >>  

במרחב העירוני יוקמו מחסומים סטאטיים, ביציאות ובתוך הערים והיישובים במיקומים מרכזיים, ולצדם גם מחסומים מדלגים ואכיפה בתנועה, לפיקוח אחר הציות להגבלות התנועה. מיקום והיקף המחסומים יהיה בהתאם לניתוח הצורך המבצעי של כל מחוז, שעון החיים והערכת המצב, זאת בתיאום עם אגף התנועה בנק' השקה לצירים בינעירוניים.

לצורך עמידה במשימות אכיפת תקנות הקורונה לצד יתר המשימות והאתגרים המצויים לפתחה של משטרת ישראל, יוקצו למחוזות המשטרה כוחות תגבור ממשמר הגבול על יחידותיו, להב 433, המכללה הלאומית לשוטרים, שוטרי מטה וכיו"ב. כמו כן היח' האווירית תפעל לצד אמצעים נוספים בכדי לתת אינדיקציה ותמונת מצב רחבה אודות עומסי תנועה, התקהלויות אסורות ועוד.

בעת כל אירוע חריג המצריך התערבות וטיפול משטרתי, יש ליצור קשר מיד עם מוקד החירום של המשטרה - מוקד 100. לקבלת מידע, ניתן ליצור קשר עם מוקד המידע הארצי של המשטרה - מוקד 110 ולהתעדכן בערוצי הדיגיטל של המשטרה ומשרד הבריאות אודות התקנות וההגבלות. אנו מזכירים לציבור כי החל מאשתקד, ניתן להגיש תלונה מקוונת באמצעות המרשתת ומבלי להגיע לתחנת המשטרה לצורך כך.

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד