י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
וכמה חזרו לעבודה

כמה אנשים פוטרו בעקבות הסגר? הנתונים המלאים

בשבוע הראשון לסגר השלישי עלה מספר הנרשמים החדשים כדורשי עבודה לכדי 49,093 איש | בשבוע החולף 9,587 איש דיווחו למפרע על חזרתם לעבודה בשבועות הקודמים | הנתונים המלאים

כמה אנשים פוטרו בעקבות הסגר? הנתונים המלאים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

נוכח הכניסה לסגר עלה מספר הנרשמים החדשים כדורשי עבודה בשבוע החולף באופן משמעותי. בעוד ממוצע ארבעת השבועות שקדמו לסגר עמד על 11,357 דורשי עבודה חדשים לשבוע, הרי שבשבוע הראשון לסגר השלישי עלה מספר הנרשמים החדשים כדורשי עבודה לכדי 49,093 - כך עולה מנתוני שירות התעסוקה.

בכל הנוגע לחזרה לעבודה, בשבוע הראשון לסגר השלישי, 2,380 דורשי עבודה חזרו והשתלבו במעגל העבודה. יצוין, כי היחס בין מספר החוזרים למספר הנרשמים בשבוע הראשון לסגר נמוך מאוד ועומד על 0.05, נתון שכמובן נמוך בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד אך גם נמוך משמעותית מהממוצע בארבעת השבועות שחלפו לסגר.

בדומה לשני הסגרים הקודמים, גם בשבוע הראשון לסגר השלישי מסתמן שהאוכלוסיות הנפגעות ביותר מהכניסה לסגר הן הנשים (64.1% מכלל הנרשמים החדשים), הצעירים (49.5% מכלל הנרשמים החדשים), המבוגרים (בני 50+, 15.2% מכלל הנרשמים החדשים) ולא אקדמאים (80.2% מכלל הנרשמים החדשים). באשר לאוכלוסייה הערבית, נראה כי שיעורם בקרב הנרשמים נמוך יחסית (13.5% מכלל הנרשמים, נמוך משמעותית משיעורם באוכלוסייה) בשבוע הראשון לסגר 3, אם כי נתונים אלה עשויים להעיד דווקא על התרחקותם משוק העבודה, כך שרבים או שאינם נרשמים או שהפכו לדורשי עבודה אך אינם זכאים לקצבה ולפיכך אינם נרשמים.  כמו כן, בעלי משלח היד של עובדי המכירות, השירותים ומנהלי המשמרות בתחום ההסעדה והמכירות מהווים הפלח העיקרי בקרב דורשי העבודה החדשים, זאת בדומה לשני הסגרים הקודמים.

בין הימים 27.12.2020-2.1.2021 דיווחו 39,748 אנשים על כך שהפכו לדורשי עבודה, מאז ה-3.1.2021 ועד הבוקר (רביעי) נוספו עוד כ-9,300 אנשים שדיווחו כי הפכו לדורשי עבודה כבר בשבוע הראשון לסגר. 

בשבוע החולף 9,587 איש דיווח למפרע על חזרתם לעבודה בשבועות הקודמים, מתוך כך יש לומר כי בשבוע החולף חזרו באמת 2,380 איש לעבודה אך לאור העובדה שאנשים נוטים לדווח על חזרתם לעבודה למפרע, הרי שמספר זה צפוי להתעדכן בדיעבד בשבועות הקרובים.

סגר אבטלה קורונה שירות התעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד