י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
באבע מעיישה'ס

גנץ לא מתנצל: לפיד שונא אדם; חוויתי על בשרי

יושב ראש מפלגת כחול לבן העניק הערב ראיון והבהיר: "אני ממשיך כי יש לי מחוייבות לאזרחי מדינת ישראל, יש לי מחוייבות לאלו שבחרו בי, יש לי גם מחוייבות לאלו שלא בחרו בי" | לדבריו: "אני מאמין שאני עושה את הדברים הנכונים למדינת ישראל, לכן אמשיך ישר מול נתניהו" | לא חזר בו ממה שאמר על לפיד ואמר שוב "שונא אדם"

גנץ לא מתנצל: לפיד שונא אדם; חוויתי על בשרי
בני גנץ ויאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה החליפי, שר המשפטים, הביטחון התקשורת, יו"ר כחול לבן בני גנץ, הגיע הערב (חמישי) לראיון באולפן 'חדשות 12', ופרש את משנתו בשלל הנושאים העומדים על הפרק.

בפתח דבריו נשאל גנץ על החלטתו של רם שפע, שהפך את ההחלטה של הממשלה בנושא פתיחת מערכת החינוך, ובישיבת הממשלה האחרונה הפך גנץ בחזרה את ההחלטה, "זו דרך קבלת ההחלטות?" תהתה המגישה יונית לוי, "מציאות התחלואה במדינת ישראל היא מציאות מאד חמורה" השיב גנץ והוסיף: "אני קורא לכל האזרחים חשוב מאד להישמע להוראות הסגר, אנחנו רואים את המספרים הולכים ועולים, אנחנו רואים מוטציות כאלו ואחרות, שצריכים לדעת להתמודד איתן, אנחנו שומעים על החיסונים שבאים ומתקרבים, אני דיברתי עם ראש הממשלה, דחקתי בו שצוותי החינוך וההוראה בכלל ואלו שעוסקים בחינוך מיוחד ונערים בסיכון באופן יותר קונקרטי יקבלו חיסונים, אנחנו צריכים כמה שיותר זמן להחזיק את מערכת החינוך פתוחה, היא נסגרת עכשיו אני מקווה שהיא תיפתח ראשונה".

עוד הוסיף גנץ: "זה עניין של הערכות המצב, וכשנכנסים נתונים של תחלואה, כשאתה יושב עם מומחים, אתה מקשיב לדברים שהם אומרים לך אתה מקבל את ההחלטות, הסברתי את זה גם לרם שפע גם לאיתן גינזבורג ולכל החברים האחרים, אנחנו צריכים להיות קשובים למציאות".

"בליכוד מאשימים שבגלל העיכוב שלכם לא הוטל סגר כשהיה צריך להטיל סגר" הקשתה המגישה. גנץ השיב בתגובה: "זה ממש לא נכון ואני חושב שכחול לבן נשארת יציבה מחזיקים את צוות 19 - צוות מומחים בניהולו של השר יזהר שי, מקשיבים לאחרים מקבלים את ההחלטות". שימי לב, הוסיף גנץ לתקוף: "לא לא הייתה אכיפה למה לא עלו חוקי הקנסות. כל זה בגלל פוליטיקה. לא החלטות שלנו. אלא הדברים שלא התקבלו וצר לי על כך. כך או כך זה לא משנה כרגע, אנחנו ערב הסגר בזה אני מקווה שהוא יהיה האחרון. אני מקווה שנוכל לחסן".

בשלב זה עבר הריאיון לעסוק בנושאי הפוליטיקה הבוערים, גנץ השיב לשאלה איפה הוא ממוקם כעת לאור הסקרים שפחות מחמיאים; "אני מוביל את כחול לבן אמשיך להוביל את כחול לבן אני מסביר לבוחרים שלי מה עשיתי איפה אנחנו נמצאים ומה המשימה שלנו. לי כרגע במציאות הפוליטית במדינת ישראל יש דבר אחד שאני צריך לוודא אותו, וידוא יציאה של נתניהו ממשרד ראש הממשלה בזה אני עובד זה מה שאני עושה. הבוחרים חוזרים הבוחרים יחזרו, הם יבינו על מה אנחנו מדברים אנחנו דואגים למדינת ישראל משרתים את מדינת ישראל שומרים על החוסן של מדינת ישראל חוסן בביטחון חוסן במערכת הדמוקרטית של מדינת ישראל מסייעים ככל שניתן למערכת הביטחון במאבק בקורונה".

השר גנץ הוסיף וסיפר: "עשינו מחקר גדול השבוע שאנחנו גמרנו לערוך אותו אנחנו לומדים כרגע את הנתונים אני בטוח שהציבור יבין מה עשינו, ואני אומר לו את האמת אני לא מתבייש להגיד לציבור אני באתי ביושר אחרים באו בנוכלות. הציבור יבין את זה יבין שהתכוונתי לטוב, יבין שפעלתי לטוב, יבין שאני מכוון לטוב ופועל לטוב".

יו"ר 'כחול לבן' התייחס גם לסערה שעורר, עת כינה את שותפו לשעבר יאיר לפיד בתואר 'שונא אדם': "אני מצטער מאד שיאיר נפגע מהעניין הזה, אני תיארתי את תחושתי ביחס כלפי ולצערי גם כלפי אחרים, על בשרי שלי למדתי את זה, אחרים מעידים על בשרם שלהם". גנץ הוסיף ואמר: "אני חושב שאני רץ קדימה, במרכז המפה הפוליטית אני המפלגה שבסופו של דבר יקבע מי ישב במשרד ראש הממשלה באיזו דרך מדינת ישראל תלך קדימה, אנחנו נוודא שהשיתוק נגמר והדמוקרטיה נשמרת". 

לגבי חיבור עם בנט או עם סער תקף גנץ: "אגדות שפשוט לא קיימות, לא דיברתי עם רון חולדאי פעם אחת על חבירה בכלל, לא דיברתי עם בנט פעם אחת על חבירה בכלל, זה הכל - באידיש נאמר - באבע מעיישה'ס, אין לזה אחיזה במציאות. זה שמדברים זה לא אומר שמתחברים, צריך להבין במערכת הפוליטית אנשים מדברים אחד עם השני וטוב שכך".

"כשאמרתי שאני לא אשב על נתניהו במערכת הבחירות שקדמה לכאן לא הייתה קורונה שהיום אנחנו בסגר השלישי שלה, לא הייתה קורונה לא היה קרוסלה של שלושה סגרים שהיינו אמורים לעבור דרכם, אחרי הסגר הראשון שהיה לא הייתה את המציאות שאותה פגשתי, אני הלכתי לממשלה לא כי אני אוהב את נתניהו, הלכתי לממשלה הזאת כי אני אוהב את ישראל, שירתתי לא את נתניהו שירתתי את מדינת ישראל, אני דואג לא לנתניהו אני דואג למדינת ישראל, כך עשיתי וכך אעשה", הבהיר.

הכתב המדיני ירון אברהם התערב בשלב זה והקשה בפני גנץ, "אתה יכול להיות זה שמשאיר את נתניהו בבלפור לאחר מצבך בסקרים והקולות שלך יתבזבזו", בתגובה אמר גנץ: "הקולות שלי לא יבוזבזו, הם יגיבו את כחול לבן שתמשיך לצמוח ותהפוך להיות המפלגה המשפיעה, אני ממשיך כי יש לי מחוייבות לאזרחי מדינת ישראל, יש לי מחוייבות לאלו שבחרו בי, יש לי גם מחוייבות לאלו שלא בחרו בי, אני מאמין שאני עושה את הדברים הנכונים למדינת ישראל, לכן אמשיך ישר מול נתניהו, ישר מול כל מהלך שינסה לדחוף פה שחיתות או אינטרסים אחרים שאינם ממין העניין".

לסיום התייחס גנץ, לסאגת פתיחת בתי מערכת המשפט בתקופת הסגר ואמר: "יש במדינת ישראל 3 רשויות, הממשלה, הכנסת ובית המשפט הרשות השופטת, כל אחת מהרשויות האלה חייבת להמשיך לתפקד, לא משנה מה תהיה הסיטואציה במדינת ישראל ועל כך אחת מהרשויות להתאים את פעילותה למציאות שבתוכו אנחנו נמצאים, ישבתי אמש עם מנהל בתי המשפט, התייעצתי עם היועץ המשפטי לממשלה, ישבתי עם נשיאת בית המשפט העליון, הבנתי שהם עושים את ההתאמות הנדרשות בהתאם גם לדגשים שלי, ואני משוכנע שמערכת המשפט תעשה את מה שנדרש גם לבריאותו של הציבור, גם לבריאותו של החוק במדינת ישראל ולחוסנו".

מ'יש עתיד' נמסר בתגובה לדברי בני גנץ על לפיד: "חבל שגנץ בחר שלא לחזור בו מדבריו. אין אדם נתפס בצערו. מאחלים לבני גנץ הצלחה בהמשך דרכו".

בני גנץ בתי המשפט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד