ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעוד שבועיים

מייק פנס ישתתף בהשבעה של ביידן; טראמפ ייעדר

סגן נשיא ארה"ב היוצא, מייק פנס החליט כי הוא ישתתף בהשבעה של ג'ו ביידן לנשיאות בניגוד לטראמפ, כך על פי מקורביו

מייק פנס ישתתף בהשבעה של ביידן; טראמפ ייעדר
מייק פנס צילום: מתוך חשבון הטוויטר שלו

סגן הנשיא מייק פנס מתכנן להשתתף בהשבעה של ג'ו ביידן ב-20 בינואר זמן העברת השלטון, כך דווח אתמול (חמישי) בתקשורת האמריקאית.

גורמים המקורבים לסגן הנשיא שהיה נצור בזמן המהומות אמרו ל'פוליטיקו' כי סגן הנשיא פנס קיבל את ההחלטה להגיע לטקס בעקבות ההתקפות של הנשיא טראמפ נגדו לאחר שסירב לנסות לבטל את זכייתו של ביידן בהצבעה בסנאט. "זאת הייתה החלטה הרבה יותר קשה לפני כמה ימים, אבל פחות קשה עכשיו", אמר מקור המקורב לפנס.

טראמפ צפוי לא להגיע לטקס השבעת הנשיא ביידן כשהוא ממשיך לטעון שהבחירות נגנבו ממנו. כזכור מאות מתומכיו של הנשיא הסתערו ביום רביעי על בניין הקפיטול לאחר שהשתתפו בעצרת מחוץ לבית הלבן, שם נשא טראמפ נאום לוהט בו טען כי הבחירות "מזויפות".

לקראת ההצבעה קרא טראמפ לפנס לעשות "את הדבר הנכון" ולהילחם בתוצאות הבחירות במדינות מסוימות, בקשה שפנס סירב ואמר כי הוא נשבע להגן על החוקה. לפי הדיווחים, פנס זעם על טראמפ שהפך אותו ליעד של ההמונים הזועמים.

בציוץ שנמחק מאז בשיא הכאוס האלים, הביע טראמפ את מורת רוחו מפנס מכך שלא ביצע את רצונו, וכתב כי "לא היה לו האומץ לעשות מה שהיה צריך להגן על מדינתנו ועל החוקה שלנו".

דונלד טראמפ מייק פנס ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד