י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עינוי דין מיותר

לפני חמש שנים ואחריהן: כך הופרכו החשדות נגד השר אריה דרעי

חמש שנים של חשדות חמורים וכותרות 'מפוצצות', מסתיימות היום בהודעה על העמדה לדין של השר דרעי בעבירות קלות של העלמת מס בלבד, דווקא בעיצומה של מערכת בחירות לכנסת ב-24, ולאחר 'עינוי דין' ממושך | סביר להניח שהחשדות לא יגיעו לכדי כתב אישום | כך הם הופרכו 

לפני חמש שנים ואחריהן: כך הופרכו החשדות נגד השר אריה דרעי
שר הפנים אריה דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כחמש שנים זומן יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לחקירה ביחידה להב 433 של המשטרה. באותו בוקר, נשלפו גם חשודים נוספים ממיטותיהם ובקול רעש תקשורתי דווח על החשדות הכבדים העולים בשנית כנגד דרעי, ששב לפוליטיקה רק שנים ספורות קודם לכן. היום (שישי) עם החלטת היועץ המשפטי לממשלה נראה כי מרביתם ככולם מופרכים.

החשד הראשוני כנגד דרעי היה בגין ביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. בהמשך, בשנת 2017 עלו חשדות נוספים לביצוע עבירות מס ועבירות של הצהרה כוזבת לרשויות, כשעיקר החשדות היו על עברות של סכומי כסף משמעותיים מאנשי עסקים לבני משפחתו בדרכים שונות.

אז נכתב בהודעת המשטרה כי דרעי נחשד בכמה עבירות: "העברות כספיות של מאות אלפי ש"ח, שהועברו לשר דרעי מאנשי עסקים שונים; הטמעת כספי מוזמן למערכת הבנקאית ללא דיווח; עסקאות למכירת מגרשים בבעלותו בשכונת גבעת שאול ובשכונת הר שמואל; רכישת בית במושב ספסופה; הצהרות של דרעי ליו״ר הכנסת ומבקר המדינה ודיווחים חסרים בהצהרת הון".

כעת, חמש שנים אחרי פתיחת החקירה ובעיתוי מוזר, דווקא ערב הבחירות לכנסת ה-24, מודיע היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט על העמדתו לדין של השר דרעי, כשרוב החשדות שעלו נגנזו על ידי היועץ המשפטי לממשלה, שמחליט להגיש כתב אישום בגין עבירות מס בלבד, כשגם אלו יוכרעו בכפוף לשימוע שיתקיים בחודש הבא.

בהחלטת היועץ המשפטי הוא כותב היום כי "לא נמצא בסיס ראייתי להוכחת החשד המשמעותי - אשר עמד בסיוד החקירה - לביצוע עבירות של שחיתות שלטונית על ידי השר דרעי". במקום כך נותרו חשדות זעירות על עבירות מס. באשר לחשד לדיווח כוזב מציין היועץ המשפטי כי "נמצא קושי להוכיח את רכיב הנחת הדעת שהוא חלק מהתגבשות העבירה", כך גם בדיווח שנמסר למבקר המדינה.

בנוגע לחשדות בהחזקת ביתו בספסופה מציין מנדלבליט כי "נמצא כי יש קושי לבסס את רכיב המרמה הדרוש להוכחת העבירה", גם בטענה כי הנכס לא נרשם על שמו ציין היועץ המשפטי בסיכום כי יש ראיות התומכות בגרסתו של דרעי: "ואכן משקף את המצב העובדתי ביחס לבעלות בנכס לאשרו".

הבוקר התייחס השר דרעי להחלטת היועמ"ש וכתב "לאחר למעלה מ-5 שנות חקירה קשות, אני מודה לבורא עולם על ההחלטה לבטל את כל האישומים השקריים נגדי ומשוכנע כי בשימוע יוחלט גם על סגירת התיק בעניין עברות המס, לאחר שכל העובדות יוצגו בפני היועץ המשפטי".

השר דרעי הודיע כי ימשיך בתפקידו, "אני מתכוון להמשיך להתמקד בתפקידי כשר הפנים והדאגה לחלשים שזקוקים לסיוע, בעיקר בתקופת הקורונה ושמירה על זהותה היהודית של המדינה", כתב.

חקירה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד