י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הוסרה העננה

האישום נגד דרעי: המערכת הפוליטית מגיבה

עם הסרת האישומים החמורים והודעת היועץ המשפטי לממשלה כי רק ישקול להעמיד לדין בגין עבירות מס קלות את אריה דרעי, יצאו חבריו לעשייה הציבורית, אף אלו מאגודת ישראל המתחרה, בהודעת תמיכה שמחה וחיזוק, במקביל לדרישת התנצלות על עינוי הדין הממושך שחווה 

האישום נגד דרעי: המערכת הפוליטית מגיבה
אריה דרעי צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לאורך חמש השנים האחרונות שתקו חבריו של יושב ראש מפלגת ש"ס שר הפנים אריה דרעי, ואף הוא עצמו, לנוכח העננה המשפטית שהעיבה מעל ראשו. היום (שישי), עם הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על ביטול האישומים החמורים, ושקילת העמדה לדין בכפוף לשימוע על עבירות מס קלות, הגיבו חבריו בעשייה הציבורית בסיפוק.

השר לשירותי דת יעקב אביטן מש"ס מסר בתגובה: "היום התבשר עם ישראל את מה שידענו לאורך כל הדרך, שיו״ר תנועת ש״ס השר הרב אריה דרעי, המבוגר האחראי בממשלה, נקי מכל אשמה ואנו סמוכים ובטוחים שגם שתי עבירות המס ייסגרו לאחר השימוע. הרב דרעי עבר חמש שנים של ייסורי גוף ונפש, אותם קיבל באהבה ובדומיה, כשהוא מקדיש את כל זמנו ומרצו לעשייה מהפכנית בטיפול בקורונה והבאת הישגים אדירים לכלל הציבור והשכבות החלשות".

עוד הוסיף אביטן: "אשרינו שזכינו למנהיג אציל שקול ומנוסה שכל מפלגה היתה מתקנאת בו, ואנחנו בטוחים שימשיך להנהיג את תנועת ש״ס לעוד שנים רבות וברוכות. חזק ואמץ רבי אריה. כל כלי יוצר עליך לא ייצלח!".

יו"ר סיעת 'שלומי אמונים', סגן שר החינוך מאיר פרוש, מסר בעקבות הודעתו של היועץ המשפטי כי הוא מאמין בחפותו המלאה של השר אריה דרעי: "אני משבח את עמידתו האיתנה של השר דרעי לטובת כלל הציבור החרדי ואת עשייתו המרובה. למרות ועל אף 5 שנות עינוי דין בעניינו, שאני משוכנע שאין בו ממש, ראיתי מקרוב כיצד הוא שקוע כל כולו בענייני ציבור ומתעלם לחלוטין מחקירות הללו. ידידי ר' אריה, עלה והצלח".

חברו למפלגה, יושב ראש ועדת חוקה חבר הכנסת יעקב אשר, הגיב גם הוא בשמחה, ואף קרא לפרקליטות להתנצל על עינוי הדין, ואמר: "פרסום ההחלטה בעניין השר דרעי בעיתוי של בחירות איננה ראויה ב'לשון המעטה'. אחרי חמש שנות הדלפות בלתי פוסקות על "חומרת ההאשמות..." ומשההר הוליד בקושי עכברון, מן היושר היה להודיע על סגירת התיק ואף להתנצל בפני השר דרעי על עינוי הדין".

יושב ראש סיעת 'יהדות התורה' בכנסת, חבר הכנסת יצחק פינדרוס אמר: "5 שנים של שפיכת דם, 5 שנות עינוי דין והתעללות, 5 שנים של חקירה שאין בה כלום הסתיימו בקול ענות חלושה".

עוד הוסיף פינדרוס: "אני רוצה לאחל לידידי השר דרעי שימשיך בפעילותו הציבורית המבורכת למען הכלל, בלי רתיעה ובלי חשש, כפי שעשה בכל שנותיו במערכת הפוליטית - כולל בחמשת השנים האחרונות. חזק ואמץ".

חבר הכנסת משה ארבל מסיעתו של דרעי אמר בתגובה: "הכרעת היועץ המשפטי לממשלה מהיום, הברורה לנו מאליה, לפיה לא נמצא בסיס ראייתי לביצוע עבירות של שחיתות שלטונית על ידי שר הפנים הרב אריה דרעי לצד למעלה מחמש שנות ייסורי נפש לצד שתיקה וממלכתיות יחד עם עשיה ללא לאות למען אזרחי ישראל כולם מלמדים כי מדינת ישראל זקוקה בעת הזו ביתר שאת למנהיג בשיעור קומה כמו שר הפנים הרב אריה דרעי".

עוד הוסיף ארבל "עינוי הדין המתמשך לצד האינטרס הציבורי מחייבים להניח לו להמשיך לפעול למען אזרחי ישראל ללא כל הפרעות. ובעזרת השם כך יהיה״.

גם חבר הכנסת ינון אזולאי הגיב בסיפוק ואמר: "מאושר על ההחלטה הבוקר של היועץ המשפטי לממשלה לנקות את יו״ר תנועתנו, השר אריה דרעי, מכל האשמות שניסו לטפול עליו. כמי שכיהן כיועצו של השר דרעי בתקופה זו, לא התחדש לי דבר בעניין, היה ברור הדבר כי השר דרעי ינוקה מכל אשמה, ואני בטוח שגם עבירות המס יבוטלו בשימוע. אני מאחל לכולנו שהשר דרעי ימשיך להנהיג אותנו לעוד שנים של עבודה פוריה ומסורה בעוז ובגאון כמנהיגם של האוכלוסיות המוחלשות כצוואתו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל".

כזכור, מוקדם יותר הבוקר הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא שוקל להעמיד את השר אריה דרעי לדין בכפוף לשימוע בחשדות עבירות מס קלות בלבד השר דרעי משוכנע כי גם אלה יופרכו והתיק יסגר.

השר אריה דרעי עצמו, התייחס הבוקר להחלטת היועמ"ש אביחי מנדלבליט וכתב: "לאחר למעלה מ-5 שנות חקירה קשות, אני מודה לבורא עולם על ההחלטה לבטל את כל האישומים השקריים נגדי ומשוכנע כי בשימוע יוחלט גם על סגירת התיק בעניין עברות המס, לאחר שכל העובדות יוצגו בפני היועץ המשפטי".

דרעי הוסיף והודיע כי ימשיך בתפקידו, "אני מתכוון להמשיך להתמקד בתפקידי כשר הפנים והדאגה לחלשים שזקוקים לסיוע, בעיקר בתקופת הקורונה ושמירה על זהותה היהודית של המדינה", כתב.

אריה דרעי עבירות מס העמדה לדין אביחי מנדלבליט חקירת דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד