א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"לא מפחד מנתניהו"

זעם בתל אביב: רון חולדאי משתמש בכספי ציבור לטובת הקמפיין

חברי האופוזיציה בתל אביב שמחים מחד על עזיבתו האפשרית של חולדאי, שנתקע בלשכת ראה"ע למשך שנים ארוכות, ומנגד מוחים על המשך הכהונה במקביל להתמודדות לכנסת. חולדאי מצדו מבהיר: "ביום שאושבע לכנסת אתפטר מתפקידי, אוהב את העיר" | הסקרים לא מחמיאים במיוחד

זעם בתל אביב: רון חולדאי משתמש בכספי ציבור לטובת הקמפיין
רון חולדאי בהצהרה לתקשורת צילום: מתוך הפייסבוק שלו

המרוץ לכנסת ממשיך במלוא עוזו, כשאחד המתמודדים הקולניים יותר, הוא ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, שמצהיר לאור הביקורת שסופג, כי "ביום שאני נבחר לכנסת אני מתפטר".

בראיון שישודר הערב ב'חדשות 12', נשאל חולדאי, "אם אתה כל כך בטוח בעצמך אז תגיד 'חברים נגמר'?". "אני כמו כל הנבחרים בארץ הזאת אתפטר ביום שאושבע לכנסת, בניגוד לאחרים אצלי זו אחריות לעיר הזאת. שאני כל כך אוהב. יש לי אחריות להעביר עירייה בצורה מסודרת" הבהיר חולדאי.

"זאת אומרת, אתה סיימת את תפקידך כראש עיריית תל אביב", וידאה המראיינת דנה וייס, "נכון מאד, אני אמרתי את זה", השיב חולדאי.

עוד הוסיף חולדאי לתקוף את השאלות, האם יתפטר מתפקידו גם לטובת כהונה כחבר כנסת פשוט: "אני לא מבין את השאלות האלה, כבר השלמתי עם העובדה שאת הפרק הזה סיימתי בחיי".

בראיון הוא תוקף את בני גנץ, "ברגע שהוא היה צריך לעמוד כסלע איתן הוא נשבר והוא נכנס לממשלה, הוא התפרק ממחלפותיו, הוא מפחד מנתניהו, הוא עוד רואה את נתניהו ראש הממשלה שהוא בא אליו כרמטכ"ל. ואני לא מפחד מנתניהו, נתניהו הוא בן אדם כמוני, הוא עכשיו מודאג מאד מה הולך לקרות איתו, ואנחנו צריכים להוכיח לו שאנחנו מחליפים את השלטון במדינת ישראל".

ובעוד חולדאי בן ה-76, ממשיך במקביל לתפקידו כראש עיריית תל אביב את המרוץ לכנסת ישראל, דווח ב'ידיעות תל אביב' כי ישנה ביקורת ציבורית חריפה נגדו על כך שהוא מנהל את הקמפיין לכנסת במקביל לניהול העיר.

על פי הדיווח, חברי האופוזיציה בתל אביב תקפו את התנהלותו של חולדאי: "הוא מנהל מערכת בחירות על גבם ומכיסם של תושבי העיר. הוא קיצץ תשתיות בקורונה, אבל משתמש בכספי ציבור לטובת הקמפיין שלו".

"הוא בטוח שהעירייה זה כלי העומד לשירות טובתו האישית" תקפו חברי האופוזיציה, והבהירו: "הוא חייב להפסיק מיידית להשתמש במשאבי העירייה ואפילו לצאת לנבצרות. יש פה חשש גדול לניגוד עניינים. בסוף תל אביב יפו תהיה עיר בלי ראש עירייה בחודשים הקרובים".

ביום רביעי השבוע הודיע רון חולדאי לסגניתו, ציפי ברנד, שהוא שולל את סמכויותיה ולמעשה פיטר אותה בגלל שהיא "העדיפה לצאת בצעדים פופוליסטיים על פני מהלכים שקולים", כדבריו. ברנד בתגובה: "חולדאי מתעסק בתל אביב כחלטורה וסידור עבודה".

בפוסט שפרסמה בפייסבוק כתבה ברנד כי "חולדאי טייס מדופלם שם את עיריית תל אביב על טייס אוטומטי והלך. בדרך החוצה הוא פיטר אותי מתפקידי, במכתב לא צפוי במייל, מוודא שהקוקפיט יישאר ריק ושאף אחד לא יתגעגע".

לדבריה, "אני גאה להיות מפוטרת בגלל שעמדתי על עקרונותיי ונלחמתי עבורכם. במהלך תקופת המשבר האחרון, נאבקתי בכדי להביא חיסונים לעובדי הוראה לגיל הרך ולשמור על גני הילדים פתוחים. במשך חודשים ארוכים ביקשתי ולחצתי על ראש העיר והפקידות העירונית לנהוג בחמלה כלפי התושבים, ולהימנע מגביית ארנונה ואגרות ממסעדות ועסקים קטנים בעיר שמדממים סגורים".

ברנד ציינה כי "עמדתי בקו הראשון עם התושבים ברחובות מול המשטרה בהגנה על העיר כמבצר של הדמוקרטיה. האיש שמתייחס כרגע לתל אביב כחלטורה זמנית לסידור עבודה, ועסוק בפוליטיקה הארצית כנראה חושש ממי שמשקיעה את כל זמנה ברווחת התושבים ושהטלפון שלה פתוח. בחצי שנה האחרונה ראש העיר אינו עסוק במשבר שהעיר מצויה בו, הפקידות השתלטה על העיר, הגנים לא עובדים בימי שישי, העירייה גובה אגרות ותשלומים מעסקים שעומדים סגורים. אני מבטיחה להמשיך להילחם על העקרונות שלנו התל אביבים - ללא מורא מאף פוליטיקאי".

לסיום היא כתבה ש"העיר ותושביה נמצאים בתקופה מאתגרת, הקוקפיט לא יישאר ריק ואנחנו לא ניתן לתל אביב יפו לאבד גובה. בימים הקרובים אודיע על המשך צעדיי, לבינתיים הולכת לישון גאה בדרכי וגאה בכך שנלחמתי ועוד אלחם עבורכם".

ובינתיים לפי הסקרים, נראה כי הציבור לא ממש מתלהב מחולדאי ככוכב או כמושיע והוא זוכה לנתון חד ספרתי של מנדטים.

רון חולדאי תל אביב יפו עיריית תל אביב מפלגת הישראלים בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד