י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למה נעצר בנו של ראש המועצה?

סיכום חדשות השבת בישראל: קורונה ומחבלים

סיכום חדשות השבת בישראל: במהלך השבת אובחנו ארבעה מקרים של המוטציה הדרום אפריקאית בישראל • בשני אירועים שונים איימו מחבלים על ביטחונה של ישראל • בנו של ראש מועצה מקומית בצפון הארץ נעצר בחשד לירי לעבר חנויות • כל הפרטים בהרחבה

סיכום חדשות השבת בישראל: קורונה ומחבלים
לוחם צה"ל בבנימין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין יתחסנו הערב במנת החיסון לקורונה השנייה.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע כי במהלך השבת אובחנו ארבעה מקרים של המוטציה הדרום אפריקאית בישראל. פרופ' גליה רהב, על מציאת המוטציה הדרום אפריקנית בישראל: "משרד הבריאות חיפש ומצא – כדי שזה לא יתפשט בארץ. מה שחשוב הוא שפייזר הודיעה שהחיסון מגן מפני שתי המוטציות, גם זו הבריטית".

בנוסף, 7,808 נדבקים אובחנו אתמול - 6.5% מהבדיקות חיוביות. במהלך סוף השבוע נפטרו 51 ישראלים מהנגיף.

‏נשיא קפריסין פנה לנתניהו בבקשה לקבל מישראל חיסונים לקורונה. נתניהו הבטיח לו שישקול את האפשרויות. ‏גורם מדיני: קודם ישראל תבטיח אספקת חיסונים לכל אזרחיה, ולאחר מכן תהיה נכונה לסייע גם לאחרים.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הודיע אתמול כי הוא מסרב למלא את הנחיית משרד הבריאות להתחיל בחיסון אוכלוסיית האסירים בבתי הכלא בישראל, וטען כי אין זה מקומו של הדרג המקצועי להורות על מהלך שכזה.

‏בשעות הצהריים כמה לבנונים התקרבו לגדר הגבול בלבנון באזור הר דב, ונגעו בגדר. כוח צהל שהוקפץ למקום ביצע ירי באוויר והם התרחקו.

שני מחבלים ניסו לבצע פיגוע דריסה וירי לעבר לעבר לוחמי צה"ל היום בצומת מבוא דותן שבצפון השומרון, אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל. מתנהל מצוד אחר החשודים.

חברי האופוזיציה בתל אביב מוחים על המשך הכהונה של ראש העיר חולדאי במקביל להתמודדות לכנסת "רון חולדאי משתמש בכספי ציבור לטובת הקמפיין".

איש השמאל עזרא נאווי הלך לעולמו היום בגיל 69, בעיצומו של משפט שמתנהל נגדו, לאחר שהואשם במסירת מידע על פלשתינים שמכרו קרקעות ליהודים לידי הביטחון המסכל - אשר חיסל חלק מהם.

המשטרה איתרה אמש פאב ("חמארה") שפעל בניגוד להנחיות הקורונה ברחוב אלנבי בת"א. השוטרים סגרו את המקום בצו מנהלי למשך 7 ימים וקנסו את המבלים.

חברת תעופה חדשה הצטרפה ללוח הטיסות: איתי בלומנטל מדווח כי "רויאל אייר מרוק" מצטרפת לחברות התעופה שטסות לישראל וממנה. גם באתר החברה כבר יש יעד חדש תל אביב. כמצופה, טיסת הפתיחה של החברה שתוכננה לאמצע ינואר תדחה בכמה חודשים בגלל הקורונה.

בנו של ראש מועצה מקומית בצפון הארץ נעצר בחשד לירי לעבר חנויות. הרקע למעשה ככל הנראה פלילי.

קורונה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד