י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרק אפל לדמוקרטיה שלנו

חבר הקונגרס משחזר: להגנתי החזקתי אלת בייסבול

לאחר הפרסום כי טראמפ וסביבתו הקרובה עשויים להיחקר ואף להיות מואשמים בגין הסתה שהביאה להסתערות על הקפיטול בארה"ב, משחזר חבר קונגרס מטקסס את השתלשלות האירועים מנקודת מבטם של חברי הקונגרס  

חבר הקונגרס משחזר: להגנתי החזקתי אלת בייסבול
pixabay

ימים לאחר ההסתערות המבישה על גבעת הקפיטול בוושינגטון שבארצות הברית, שחזר חבר קונגרס מטקסס את השתלשלות האירועים מנקודת מבטם של חברי הקונגרס, וסיפר כי הנשק היחיד שהיה לו כדי להגן על עצמו ועל צוותו "מפני אספסוף זועם של מפגינים תומכי טראמפ בקפיטול, היה אלת בייסבול.

חבר הקונגרס הרפובליקני מייקל מק'קול, אמר לערוץ הטלוויזיה KTRK-TV שהוא וצוותו התבצרו במשרדו כשנודע להם שהפורעים פרצו לבניין. "שמענו את ההמון מחוץ לדלת המשרד שלנו וחסמנו אותו עם ספה," אמר מק'קול לערוץ הטלוויזיה, "זה באמת כל מה שהיה לנו, אנחנו לא יכולים לשאת נשק בקפיטול וצריכים לסמוך על משטרת הקפיטול".

חבר הקונגרס אמר כי הוא לקח אלת בייסבול ממשרדו והיה מוכן להשתמש בו למקרה שהמפגינים יפרצו את דלתו. "הרמתי את אלת הבייסבול, זה כל מה שהיה לי כדי להגן על עצמי במקרה שהם יפרצו למשרד", אמר מק'קול. "זה היה פרק אפל לדמוקרטיה שלנו", אמר.

הוא הוסיף שאנשים שהסתערו על הקפיטול הטעו את המפגינים כדי לגרום להם להאמין שהקונגרס יכול לבטל את תוצאות הבחירות וכשהתברר שזה לא עומד לקרות, הדברים הפכו לאלימים.

המשטרה הצליחה לפנות את חברי הקונגרס בבטחה מגבעת הקפיטול לפני שאספסוף המפגינים פרץ לכמה משרדים, כולל של יו"ר הבית ננסי פלוסי.

בתוך כך דווח הערב, כי הטיל התובע הכללי של וושינגטון קרל רסין, שמשרדו חוקר עשרות מקרים של פורעים שחלקם נעצרו, הטיל את האשמה על הנשיא.

התובע הבכיר אמר ל'בוקר טוב אמריקה': "הנשיא טראמפ , הבן דונלד טראמפ ג'וניור, ורודי ג'וליאני עורך דינו של הנשיא, עשויים להיחקר ויואשמו בגין הסתה שהביאה להסתערות על הקפיטול בארה"ב, כך אמר התובע הבכיר ביותר של וושינגטון הבירה".

עוד דווח כי משרד המשפטים לא פוסל להגיש כתב אישום נגד טראמפ, שיהפוך לאזרח פרטי עם עזיבתו ב-20 בינואר את הבית הלבן, כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

מהומות חברי קונגרס דונלד טראמפ גבעת הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד