י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שינוי בפריסת המחסומים

הפרות בת"א, כמעט 10,000 דו"חות ברחבי הארץ

המשטרה הגבירה את פעילות האכיפה מאז נכנס לתוקפו הסגר המחמיר בלילה שבין חמישי לשישי | תיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות הציגו הפרות בוטות של מגבלות הסגר בתל אביב ובערים נוספות | אלפי דו"חות חולקו ברחבי הארץ

הפרות בת"א, כמעט 10,000 דו"חות ברחבי הארץ
המשטרה אוכפת את הסגר צילום: דוברות המשטרה

אלפי בני אדם הגיעו במהלך השבת לטיילת חוף הים בתל אביב, ולאזורי בילוי נוספים ברחבי הארץ, זאת למרות הסגר המחמיר שהוטל ביום חמישי בחצות. כוחות משטרה נכחו באזורי ההתקהלות וקראו לאנשים לשוב לביתם. בערים החרדיות לא נרשמו אירועים חריגים במהלך השבת.

בתוך כך, מאז כניסת תקנות הסגר לתוקפן בלילה שבין חמישי לשישי ועד היום בצהריים, נרשמו ע"י השוטרים 9,178 דו"חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הדו"חות, 7,255 במספר, נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת (דו"חות הניתנים גם בהתקהלויות אסורות של מי שמרוחק מביתו מעל 1,000 מ' למטרה אסורה).

1,358 מהדו"חות ניתנו בגין אי עטית מסיכה, 91 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 125 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 299 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל", נמסר מהמשטרה

במקביל, במסגרת הערכת מצב שקיים מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב יעקב שבתאי יחד עם ראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה וראש אגף המבצעים, ניצב אמנון אלקלעי, הוחלט כי פריסת המחסומים תשתנה החל ממחר בבוקר בהתאם לשעון החיים, ותפעל במתכונת מדורגת של הצבת המחסומים במהלך היום.

זאת, לאור ניסיון העבר ובמטרה להפחית בעומסי התנועה ולהקטין פגיעה בשגרת החיים ככל שניתן, בעיקר בשעות הבוקר והערב. הצבת 25 מחסומי הבוקר תחל מהשעה 09:00, ובשעות הערב (15:30) יוסרו המחסומים עד השעה 18:00 לערך ולאחר מכן יפרסו בשנית עד הלילה, הכל במטרה לאפשר הגעה מהירה של נהגים למקומות עבודה חיוניים ושהותרו לפעול ובחזרה לביתם. 

ניידות ואופנועי אגף התנועה, ימשיכו לבצע סיורים וסריקות על הצירים כל העת, ללא קשר לפריסת המחסומים, בכדי להמשיך ברצף הפיקוח והאכיפה בכל שעות היממה. מהמשטרה נמסר: "אנו שבים ומדגישים כי על הציבור להישמע לתקנות ולהימנע מהצורך באכיפה, על מנת שנוכל לשמור על בריאות הציבור ולבלום אץ התפשטות הנגיף.

 

 

אכיפה קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד