י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפרעות בגבעת הקפיטול

טראמפ וסביבתו הקרובה עשויים להיות מואשמים

התובע הכללי של וושינגטון, קרל רסין מגיב באשר לאשמים בפרעות בגבעת הקפיטול בשבוע שעבר ואומר: "אני חושב שהשאלה היא עד כמה רחוק זה יגיע? ברור שההסתערות בקפיטול הייתה חלק מרכזי בהתנהגות של ההמון הזה" | יגיע עד טראמפ עצמו?

טראמפ וסביבתו הקרובה עשויים להיות מואשמים
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

נשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ, הבן דונלד טראמפ ג'וניור, ורודי ג'וליאני, עורך דינו של הנשיא, עשויים להיחקר ויואשמו בגין הסתה שהביאה להסתערות על הקפיטול בארה"ב, כך אמר התובע הבכיר ביותר של וושינגטון הבירה.

בראיון לתכנית 'בוקר טוב אמריקה', הטיל התובע הכללי של וושינגטון קרל רסין, שמשרדו חוקר עשרות מקרים של פורעים שחלקם נעצרו, את האשמה על הנשיא.

"אני חושב שהשאלה היא עד כמה רחוק זה יגיע? ברור שההסתערות בקפיטול היתה חלק מרכזי בהתנהגות של ההמון הזה", אמר רסין. "דונלד טראמפ ג'וניור, ג'וליאני, ואפילו נשיא ארצות הברית, קראו לתומכיהם ולקבוצות השנאה ללכת לקפיטול ובמילותיו של רודי ג'וליאני 'מפעילים צדק קרבי', אנחנו הולכים לחקור לא רק את המאפיונרים אלא גם את אלה שהזמינו את האלימות" הוסיף התובע.

משרד המשפטים לא פוסל להגיש כתב אישום נגד טראמפ, לאחר שיהפוך לאזרח פרטי עם עזיבתו ב-20 בינואר את הבית הלבן, כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

בשיחה עם עיתונאים ביום חמישי אמר מייקל שרווין, פרקליט המחוז של קולומביה, כי משרדו יבחן את כל המעורבים בהתפרעות. "אנחנו מסתכלים על כל השחקנים כאן, האם הייתה פיקוד ושליטה? האם היו אחרים שסייעו או הקלו או שמילאו בכך תפקיד נלווה?", אמר שרווין.

"כל מי שהיה לו תפקיד, והראיות מתאימות לאלמנטים של פשע יואשם," אמר. כשנשאל אם זה כולל את הנשיא השיב שרווין: "אני לא רוצה להישמע כמו תקליט שבור, אנחנו מסתכלים על כל השחקנים כאן".

כזכור, ביום רביעי האחרון התכנסו אלפים מתומכי נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, התכנסו מחוץ לגבעת הקפיטול לעצרת תמיכה בו, על רקע הטענות לזיופים בבחירות לנשיאות. ההפגנה יצאה משליטה, כשמאות מפגינים פרצו לתוך בניין גבעת הקפיטול, בעת שהקונגרס מכונס כדי לאשר את ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות. בשל הגברת הכוננות במקום הופסקו הדיונים בקונגרס, ובסיומן של שעות ארוכות הוכרזו האלקטורים לג'ו ביידן באופן רשמי, לאחר ש-5 אזרחים נהרגו במהומות, שוטר אחד ו-4 מפגינים. 

דונלד טראמפ מהומות הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד