כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מצליף בנשיא היוצא

ביידן: "טוב שטראמפ 'המביך' לא מגיע להשבעה שלי"

נשיא ארה"ב הנבחר שייכנס בעוד עשרה ימים לבית הלבן, לא רק שלא נפגע מכך שטראמפ הצהיר כי לא ישתתף בטקס ההשבעה שלו כמקובל, אלא אף הבהיר כי הוא שמח על כך. עם זאת אמר "סגן הנשיא מוזמן להגיע וזה יהיה הכבוד שלנו שהוא יהיה שם"

ביידן: "טוב שטראמפ 'המביך' לא מגיע להשבעה שלי"
ג'ו ביידן/דונלד טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן אמר כי הוא שמח שהנשיא היוצא דונלד טראמפ לא מגיע להשבעה שלו ב-20 בינואר - וקרא לטראמפ "מביך" לאחר האירועים ביום רביעי האחרון כאשר תומכיו פרצו לקפיטול.

ביידן אמר עם זאת, כי סגן הנשיא מייק פנס מוזמן להגיע לאחר שדחה את בקשת טראמפ לבטל את תוצאות הבחירות. "סגן הנשיא מוזמן להגיע וזה יהיה הכבוד שלנו שהוא יהיה שם", אמר ביידן לעיתונאים במסיבת עיתונאים בווילמינגטון.

ביידן תקף את טראמפ על שעודד אלפי תומכים ליד הבית הלבן, דבר שהביא אותם לפרוץ לבניין הקפיטול, טראמפ טען כי הבחירות נגנבו על ידי זיוף, ואמר לתומכיו ללכת "להילחם" בקפיטול כדי לשנות את זכייתו של ביידן, מה שהם עשו, וכתוצאה מכך היו חמישה הרוגים ונזק חמור לבניין.

"הוא ציין שהוא לא מתכוון להופיע בטקס ההשבעה - אחד הדברים הבודדים עליו ואני הסכמנו אי פעם, זה דבר טוב, שהוא לא יופיע", אמר ביידן. "הוא חרג אפילו מהדעות הגרועות ביותר שלי לגביו, הוא היה מבוכה למדינה והביך אותנו ברחבי העולם, הוא לא ראוי, לא ראוי לכהן בתפקיד זה".

ביידן אמר כי אין לו שום דעה בשאלה האם יש להדיח את טראמפ מתפקידו על ידי הקונגרס ב-12 ימיו הנותרים כנשיא, ואמר כי זאת החלטה של המחוקקים.

ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד