י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ראשי הישיבות פנו ולא נענו

סכנה רוחנית: בחורי ישיבות מתחננים - "רוצים מלונית בהפרדה"

בעוד כולנו שוהים בסגר מחמיר, ישנם מאומתים השוהים במלוניות המופעלות על ידי פיקוד העורף, ובעוד בכל תקופת הקורונה הושקו מלוניות בהפרדה לחרדים, בחורי ישיבות משוכנים בערבוביה עם משפחות, מה שגורם לכעס גדול בקרב ראשי הישיבות, הדורשים מלונית נפרדת ולא נענים

סכנה רוחנית: בחורי ישיבות מתחננים - "רוצים מלונית בהפרדה"
בחורי ישיבות במלונית קורונה צילום: אילוסטרציה, אפרים קיין

נגיף הקורונה, כך נראה, נמצא בישרות האחרונה, ובפיקוד העורף, עליהם הוטלה מלאכת הפעלת המלוניות לאכלוס החולים והמבודדים, מנצלים את ה'סיום' להתעמר בבחורי ישיבה הנזקקים לשהייה במלונית.

על פי דברי גורם המעורה בפרטים במלון הייאט בירושלים שהוסב למלונית קורונה, שוכנו זה לצד זה בחורי ישיבה, לצד משפחות ובחורות, דבר המהווה בעיית צניעות חמורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כל הפניות אל פיקוד העורף, כולל כאלו של רבני ראשי ישיבות וחברי כנסת לא נענו.

ראשי ישיבות מפורסמים, ביניהם חברי מועצת גדולי התורה, פנו אל שרים וחברי כנסת, כמו גם אל ניר בר און, מפקד מלונות הקורונה בכל רחבי הארץ, הפניות כאמור לא נענו.

עסקן המעורה בפרטים אמר הערב (מוצאי שבת) ל'בחדרי חרדים' כי עד כה כן היו מלוניות קורונה ייעודיות לבחורי ישיבות בהפרדה כראוי, כעת משום מה נראה כי ההסתה ברשתות החברתיות, בכלי התקשורת וחלק מהפוליטיקאים חלחלה למעלה לפיקוד העורף האמור להיות ניטרלי, ולדאוג לרווחתם של כלל החולים בישראל.

בחור ישיבה עמו שוחחנו, מתאר ל'בחדרי חרדים' את התחושות: "את כל הרוחניות שלי שבניתי בישיבה אני מפסיד כאן במלונית, פניתי לראש ישיבה שלי שיסדר מלונית אחרת, אך הוא אומר שבפיקוד העורף לא הסכימו בשום פנים ואופן להעביר אותנו למלונית אחרת, כל העתיד הרוחני יכול ללכת לטמיון בשבוע אחד, אני מבקש אולי מעל גבי האתר שלכם שמישהו יוכל להזיז משהו".

בתקופה האחרונה נדבקו בני הישיבות האחרונות שלא נדבקו בגל הראשון והשני והם משוכנים באותו מלון 'הייאט', שם נמצאים עם משפחות בערבוביה ולא כפי שהיה בכל תקופת הקורונה, שייחדו מלוניות לבחורי ישיבות. "לא היה מושג כזה ששמו בחורי ישיבות עם משפחות", אומר לנו אחד העסקנים בכאב ודאגה.   

ניר בר און מפקד מלונות הקורונה מסר בתגובה: "צריך להבין שמחודש אוקטובר המלון היחיד שהיה למגזר החרדי היה מלון הייאט (כפי שהמלון היחיד למגזר הכללי היה שערי ירושלים), ובהתפרצות שהיתה בחמישי לפני שבוע וחצי פיננו בחורים למלון הזה וכל מי שנכנס לשם נכנס בידיעה לאן הוא נכנס, ובכל זאת בחר להכנס לשם. חלק לא מבוטל כבר השתחרר כי סיים את תקופת ההחלמה, ונשאר עוד חלק שמסיים ממש בקרוב. אין יותר כניסה נוספת של בחורים. אגב, היו גם בנוסף כאלו שהעברנו, ישנם 2 מלונות שלמים נפרדים לבחורי ישיבות פנורמה וגרנד קורט".

עוד הוסיף בר און "אני מבקש לציין שמי שפנה קיבל את ההסבר שנתתי לך".

מלונית קורונה הפרדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד