כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יש להוקיע"

ניקי היילי: הנשיא דונלד טראמפ 'יישפט בחומרה'

שגרירת האו"ם לשעבר ניקי היילי אמרה כי הנשיא טראמפ "טעה קשות בדבריו" וכי טראמפ ומעשיו מאז יום הבחירות יישפטו בחומרה לפי ההיסטוריה" • לאחר מכן ריככה את דבריה והוסיפה כי הנשיא היוצא עשה גם "דברים טובים יוצאי דופן באמת"

ניקי היילי: הנשיא דונלד טראמפ 'יישפט בחומרה'
הנשיא טראמפ מחוץ לחדר הסגלגל צילום: דוברות הבית הלבן

שגרירת האו"ם לשעבר, ניקי היילי, שהייתה אחת המקורבות הידועות ביותר של הנשיא טראמפ, כינתה את הנשיא טראמפ "מאכזב מאוד" ואמרה שהוא "יישפט בחומרה על פי ההיסטוריה".

לאחר מכן, היילי, שנאמה באירוע הוועדה הלאומית הרפובליקנית בפלורידה ביום חמישי, ריככה את דבריה והוסיפה כי הנשיא היוצא עשה גם "דברים טובים יוצאי דופן באמת" כשהיה בבית הלבן. "הנשיא טראמפ לא תמיד בחר במילים הנכונות", אמרה היילי, על פי הדיווח ברשת 'פוקס ניוז'.

"הוא טעה בדבריו בשרלטסוויל, ואמרתי לו זאת באותה תקופה," אמרה. "הוא טעה קשות בדבריו", כאשר תומכי טראמפ הסתערו על בניין הקפיטול בוושינגטון. "ואלה לא רק דבריו" אמרה היילי. "טראמפ ומעשיו מאז יום הבחירות יישפטו בחומרה לפי ההיסטוריה".

היילי, מושלת דרום קרוליינה לשעבר, מונתה לשגרירת האו"ם בשנת 2017, ונשארה בתפקיד עד לפני שנתיים. מאז שעזבה את כהונתה, היא הפצירה בנשיא ג'ו ביידן הנבחר ללכת בדרכו של טראמפ על עמדה קשה נגד סין ושיבחה את מרבית ההישגים של טראמפ.

"זה מאכזב מאוד," אמרה בועידה. "וחבל באמת, כי אני אחד שמאמינה שמדינתנו עשתה דברים טובים יוצאי דופן באמת בארבע השנים האחרונות, אנחנו לא צריכים להירתע מההישגים שלנו" הוסיפה. היילי כזכור דיברה יום אחד לאחר שתומכי טראמפ שהשתתפו בעצרת ליד הבית הלבן צעדו לעבר בניין הקפיטול והסתערו עליו. דבר שהביא למותם של חמישה אנשים, ארבעה מפגינים ושוטר שהותקף עם מטף כיבוי.

היילי אמרה כי ההתקפה על הקפיטול היא "לא אמריקאית", ואמרה שיש להוקיע אותה "במלים החזקות ביותר".

דונלד טראמפ ניקי היילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד