י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בחירות בסימן פיצולים

יאיר לפיד נפרד מיעלון; מקים מפלגה עצמאית

מערכת הבחירות הנוכחית ממשיכה בסימן הפיצולים והערב פיצול נוסף שאולי מתבקש. בוגי יעלון ומפלגתו 'תל"ם' חותכת מ'יש עתיד', שם חנתה מאז פיצול 'כחול לבן', עם כניסתו של בני גנץ לממשלת נתניהו | לפיד: "מעריך ומכבד מאוד את בוגי יעלון ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך"

יאיר לפיד נפרד מיעלון; מקים מפלגה עצמאית
יאיר לפיד ובוגי יעלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עוד פיצול בשמאל ופרישה מ'יש עתיד'. חבר הכנסת משה בוגי יעלון, מי שהיה שר הביטחון מטעם 'הליכוד', חבר ל'כחול לבן', התפצל עם 'יש עתיד', עוזב ומקים מפלגה עצמאית עליה הוא צפוי להכריז מחר.

בימים האחרונים שוחחו יאיר לפיד ומשה יעלון על המשך שיתוף הפעולה פוליטי בין השניים, אך לא הצליחו להגיע לסיכום.

יושב ראש 'יש עתיד' יאיר לפיד נפרד הערב (מוצאי שבת) מיעלון וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מעריך ומכבד מאוד את בוגי יעלון ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

יעלון שהיה רמטכ"ל, החל את דרכו בליכוד, שם כיהן בשיא כהונתו כשר הביטחון, עד שהתפקיד נלקח ממנו, עבור אביגדור ליברמן, אז פרש יעלון מהכנסת ומ'הליכוד'.

לקראת הבחירות לכנסת ה-21, הקים יעלון את מפלגת תל"ם, לצד צבי האוזר ויועז הנדל, שחברו בהמשך למפלגת 'כחול לבן' לצד יאיר לפיד.

האוזר והנדל המשיכו עם בני גנץ וחבריו לתוך הקואליציה של בנימין נתניהו ויעלון נותר לצד יאיר לפיד באופוזיציה. כעת הוא ינסה לגבש מפלגה שתתמודד בצפיפות של מפלגות השמאל במטרה לשרוד פוליטית.

אחד השמות החמים שעולה הערב כמי שעשוי להצטרף למפלגתו של יעלון, הוא פרופ' חגי לוין, שהודיע הערב על התפטרותו מצוות המומחים המייעץ לקבינט הקורונה ומתפקידו כיו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור. במכתבו כתב בין הייתר, "נוכחנו שוב ושוב כי המלצותינו נחשבות כקליפת השום עבור הממשלה".

יש עתיד משה בוגי יעלון יאיר לפיד בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד