כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שיא שלילי חדש

הערכת מצב במשרד הבריאות; מאושפזים למעלה מאלף חולים קשה

משרד הבריאות עדכן כי אמש (שבת) אובחנו 5,047 חולים מאומתים חדשים המהווים אחוז חיוביים של 6.3% | מספר הנדבקים הנמוך יחסית לא משקף ירידה בתחלואה כיוון שיש ירידה בבדיקות לעומת הימים האחרונים | במקביל, מספר החולים שמאושפזים במצב קשה הגיע לשיא חדש

הערכת מצב במשרד הבריאות; מאושפזים למעלה מאלף חולים קשה
הכותל בתקופת קורונה צילום: Olivier Fitoussil/Flash90

מנתונים שהוצגו הבוקר בהערכת מצב של משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים מאושפזים 1,030 חולים שמצבם קשה או קריטי.

בבית החולים שמיר אסף הרופא מאושפזים 91 חולים מאומתים ומתוכם 12 מונשמים. 44 במצב קשה, 19 במצב בינוני, 13 קל ושלושה מחלימים.

במרכז הרפואי זיו יש 38 מיטות בשתי מחלקות הקורונה - 26 מיטות עבור חולים קשה, בינוני וקל ו-12 מיטות בטיפול נמרץ עבור חולים מונשמים וקריטיים. כרגע מאוישות בשתי המחלקות יחד 44 מיטות. תשעה מהמאושפזים במצב קריטי ומונשמים, 25 במצב קשה ועשרה במצב בינוני. סה"כ ישנם 75% אחוזי תפוסה בטיפול נמרץ קורונה ו-135% אחוזי תפוסה מחלקת התפרצות: 135%. מדובר בשיא חדש של מאושפזים במחלקות הקורונה במרכז הרפואי זיו מאז התגלה הנגיף בישראל.

במרכז הרפואי לגליל בנהריה מאושפזים 86 חולי קורונה. 65 מהחולים מוגדרים במצב קשה, מתוכם 21 במצב קריטי, מונשמים ועל סף הנשמה. כמו כן, 19 מהם במצב בינוני ושניים קל.

במחלקות הקורונה במרכז הרפואי הרצוג בירושלים מאושפזים 102 חולי קורונה, מה שהופך את בית החולים לשני רק למרכז הרפואי הדסה מבחינת מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים בישראל. בשישי-שבת התקבלו 27 קשישים, כתוצאה מהתפרצות הנגיף בבתי אבות באזור ירושלים. 

הרצוג קלט חולים רבים כסיוע לבתי חולים אחרים (סורוקה, הדסה ושערי צדק, והיום יגיעו גם מאיכילוב). בית החולים נערך לבחינת יכולת הקליטה של חולים נוספים ביממות הקרובות באמצעות פתיחת מרחבים חדשים לאשפוז חולי הקורונה.

בסופה"ש נפטרו 2 חולים בבית החולים. מצב 102 חולי הקורונה המאושפזים כעת: 40 במצב קשה, 56 במצב בינוני, 6 במצב קל. טווח גילאי החולים: 99 - 26.

בבית החולים מציינים כי הקושי הגדול הוא ההתמודדות עם צוות מוגבל. בהרצוג מצמצמים צוותים במחלקות אחרות של בית החולים, על מנת לתגבר את מחלקות הקורונה ולשחרר אליהן תוספת רופאים, אחיות, כוח עזר, פיזיותרפיסטים ובעלי מקצועות נוספים, על רקע התגברות העומס, תופעת בידוד ואף תחלואה בקרב צוותים גם בבית החולים.

אמש קיבלו רה"מ נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין את מנת החיסון השנייה נגד נגיף הקורונה בבית החולים שיבא בתל השומר. לפני שלושה שבועות בדיוק הם קיבלו את המנה הראשונה מול המצלמות, ופתחו רשמית את מבצע החיסונים בישראל. אדלשטיין הודיע כי בשלושת השבועות מאז שהחל מבצע "לתת כתף" קיבלו 1,817,000 בני אדם את מנת החיסון הראשונה.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד