כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חושש מגל רביעי

פרופ' ערן סגל: 20% מהמאומתים היום נושאים את המוטציה

פרופ' ערן סגל מסביר כי העלייה בתחלואה הקשה כעת, עוד קשורה לימי החנוכה. לדבריו החולים הקשים בעקבות המוטציה הבריטית עוד טרם הגיעו | "אנחנו צפויים לראות זינוק בתחלואה, ששיאו יגיע במארס"

פרופ' ערן סגל: 20% מהמאומתים היום נושאים את המוטציה
פרופ' ערן סגל צילום: צילומסך ערוץ 12

בראיון שהעניק פרופ' ערן סגל, מי שעומד מאחורי מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן לאתר ynet הוא אומר כי השבוע הקרוב יהיה מכריע בכל הנוגע להמשך התפשטות התחלואה, שכן "אנחנו נמצאים היום שבועיים מתחילת ההגבלות הקודמות-  כלומר, מ'הסגר המחורר', לעומת הסגר ההדוק שנכנס לתוקף ביום שישי - וידוע שלכל פעולה לוקח שבועיים עד שהיא משפיעה".

הוא ציין כי המוטציה ככל הנראה לא אחראית לעלייה במספר החולים הקשים ואמר כי "ההערכות הן שכ-20% מהמאומתים היום נושאים את המוטציה. זה מספר מאוד-מאוד גבוה. לכן חשבנו שנכון להיכנס לסגר הדוק. אבל אני לא חושב שה-20% הללו משפיעים על תמונת המצב היום: לוקח זמן עד שה-20% האלה הופכים לחולים קשים".

לדבריו, התחלואה הקשה הנוכחית היא המשך במגמת העלייה שהתחילה בהשפעת חנוכה." את השפעת ההגבלות שהוטלו מאז אנחנו אמורים לראות בשבוע הקרוב. לכן, אנחנו מקווים שאכן תהיה בלימה, גם בזכות הסגר המחורר וגם בזכות החיסונים. אנחנו אמורים גם להתחיל לראות שינוי בגילים של החולים הקשים: פחות מבוגרים ויותר צעירים, שעדיין לא התחסנו".

פרופסור סגל מתריע מפני גל רביעי ואומר כי "אנחנו לא מבינים לחלוטין את ההשלכות של דחיית מתן המנה השנייה. במודלים שאנחנו מפתחים ניכרת רגישות גדולה למספר החיסונים. נוכל לחסן שלושה מיליון אנשים גם בשתי מנות. אבל אם זה יהיה מספר החיסונים שיגיע - רק שלושה מיליון עד סוף מארס - אנחנו צפויים לראות זינוק בתחלואה, ששיאו יגיע במארס, בגלל המוטציה הבריטית. זה יהיה, בעצם, גל רביעי.

לדבריו, "אנחנו נראה שהתחלואה עכשיו יורדת, אבל אחר כך היא תעלה. אם נצליח להביא יותר משלושה מיליון חיסונים, ונוכל לחסן ארבעה-חמישה מיליון מהאזרחים, נמשיך לראות בלימה ונוכל להתמודד גם עם הזן הבריטי. אלמלא הזן הבריטי, מצבנו היה הרבה יותר טוב. אבל הזן הזה מדביק בין 30% ל-50% יותר, וקשה מאוד להתמודד איתו".

פרופ' ערן סגל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד