כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
איחודים ופיצולים

סקר דרמטי: גם אם בנט יחבור לנתניהו נצעד לבחירות נוספות

עורכי הסקר בחנו 2 'תיאוריות' פוליטיות מעניינות למדי: הראשונה, כי במקרה של פיצול בין בנט וסמוטריץ' כוחם דווקא יגדל. מנגד, באם אמירתו אתמול של אביגדור ליברמן תתממש, ואליו יחברו גדעון סער נפתלי בנט ויאיר לפיד ל'בלוק' חוסם המהלך דווקא יוריד מכוחם

סקר דרמטי: גם אם בנט יחבור לנתניהו נצעד לבחירות נוספות
בנימין נתניהו ונפתלי בנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבחירות עוד רחוקות, יחסית, וברור שעוד נכונו לנו חיבורים ופיצולים, כל זה לא מנע מרדיו 103 ופאנלס פוליטיקס להביא לנו סקר מיוחד לאור האמירות וההצהרות נכון לליל אמש.

בסקר שפורסם הבוקר (שני) בתוכנית 'שבע תשע' ברדיו 103, בחנו 2 'תיאוריות' פוליטיות מעניינות למדי: הראשונה, כי במקרה של פיצול בין בנט וסמוטריץ' כוחם דווקא יגדל. מנגד, באם אמירתו אתמול של אביגדור ליברמן תתממש ואליו יחברו גדעון סער נפתלי בנט ויאיר לפיד ל'בלוק' חוסם המהלך דווקא יוריד מכוחם.

על פי נתוני הסקר, הליכוד נחלש במנדט וממשיך להוביל עם 27 מנדטים, הרשימה השנייה בגודלה היא תקווה חדשה של גדעון סער עם 17 מנדטים, ימינה ללא סמוטריץ' מקבלת 14, יש עתיד אחריה עם 13, הרשימה הערבית המשותפת מקבלת 10, אחריה ש"ס עם 8, יהדות התורה וישראל ביתנו תקבלנה 7 כל אחת מהם, הישראליים של רון חולדאי מתייצבת על 5 מנדטים, סמוטריץ' ללא בנט, כחול ומר"ץ מקבלות כל אחת 4 מנדטים בלבד.

מפלגת תל"ם של בוגי יעלון כמו גם עוצמה יהודית של איתמר בן גביר, גשר של אורלי לוי אבקסיס, העבודה המיתולוגית, הכלכלית של ירון זליכה, תנופה של עופר שלח, וותיקי ישראל של דני יתום, כמו גם המפלגה הדמוקרטית בהובלת אנשי מחאת בלפור אינם עוברים את אחוז החסימה. מנגד יש לציין שוב, עוד נכונו לנו חיבורים עד למועד הגשת הרשימות.

מנתוני הסקר עולה כי באם נפתלי בנט יחבור לגוש בראשות נתניהו, יחד עם סמוטריץ' והחרדים, הרי ששוב יירשם שוויון מוחלט בין הגושים - 60 מנדטים לגוש נתניהו, ו־60 לגוש מתנגדיו והערבים. מנגד איחוד בין תקווה חדשה, יש עתיד, ימינה וישראל ביתנו - איחוד שעליו דיבר אתמול לראשונה אביגדור ליברמן בריאיון ל־103. על פי הבדיקה שערך מכון פאנלס פוליטיקס, רשימה מאוחדת כזו תקבל 42 מנדטים. היא אמנם תהפוך למפלגה הגדולה ביותר - אבל השלם פחות משמעותית מאשר סכום חלקיו בריצה נפרדת, שכן ארבע המפלגות לחוד מגיעות ל־51 מושבים ללא איחוד ביניהם.

עורכי הסקר ציינו כי במקרה של איחוד כזה הקולות שהולכים לאיבוד ל'גוש המאוחד' מתפזרים לכל עבר, ובעיקר למפלגות הימין. 3 מנדטים יתווספו לליכוד, 2 למפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ', כמו גם 2 למפלגת הישראלים של רון חולדאי ועוד 1 תקבל ש"ס.

ברדיו 103 ציינו כי הסקר נערך אמש על ידי מנחם לזר - מנהל פאנלס פוליטיקס. השתתפו בו 505 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,117 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית היא 4.4 אחוזים.

סקר פוליטי פאנלס פוליטיקס בחירות 2021 נפתלי בנט ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד