י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אופטימיות זהירה

אור בקצה הסגר: זה היעד לחזרה לשגרה

קרוב לשנה מאז פרץ הנגיף ושיבש את שגרת חיינו, והאור כבר נראה בקצה המנהרה | המנהלת הרפואית של 'מגן ישראל' הכריזה אמש על היעד אליו שואפים במשרד הבריאות, ועל פיו ייקבע מועד וקצב שחרור המשק בישראל מההגבלות והסגרים 

אור בקצה הסגר: זה היעד לחזרה לשגרה
המשטרה סוגרת עסקים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בתדרוך עיתנואים שערכה אמש (שני) המנהלת הרפואית של 'מגן ישראל' הדוקטור אורלי גרינפלד הצהירה המנהלת כי היעד אליו שואפים במשרד הבריאות, ועל פיו ייקבע מועד וקצב שחרור המשק בישראל מההגבלות והסגרים הוא כשנגיע ל-6 מיליון מחוסנים בארץ, על פי ההערכות במשרד הבריאות זה יקרה בחודשים מרץ או אפריל.

עם זאת סייגה גרינפלד: "המטרה שלנו לראות שינוי בקצב ההדבקה וירידה במספר החולים הקשים. נצטרך לראות את האפקט של הסגר והחיסונים, אנחנו עושים הערכות מצב ושוקלים את התחזיות לקראת היציאה מהסגר. חשבנו שנוכל בבת אחת לפתוח הכול אבל זה לא יהיה כך. נצטרך לצאת מהסגר בצורה הדרגתית. נחליט מה פותחים ואיך פותחים, ככל הנראה נחזור למתווה שהיה לפני הסגר".

"את מערכת החינוך נרצה לפתוח בין הדברים הראשונים. אנחנו עושים מאמץ להגדיל את מספר המתחסנים ביישובים שבהם שיעור החיסונים נמוך והתחלואה הולכת ועולה. מתגברים את תחנות החיסון במגזר החרדי ובמגזר הערבי" הבהירה גרינפלד.

בתוך כך דווח, כי במהלך דיון שערך משרד הבריאות בוועדת החוקה, אמרה רופאת מחוז מרכז ד"ר עפרה חבקין כי לא יודעים עד כמה החיסון משפיע על הווריאנט הדרום אפריקאי כי יש לו כמה מוטציות ופייזר בדקו רק מוטציה אחת: "התחלנו לבדוק אנשים שחזרו מדרום אפריקה וגם היו חיוביים לקורונה, לנושא המוטציה, אותם ואת המגעים שלהם. בשלב ראשון איתרנו 12 אנשים כאלו וגילינו את המוטציה בשתי שרשראות. בסוף השבוע נכנסו עוד 13 אנשים ואנחנו מחכים לתשובות שלהם".

בהתייחסה לווריאנט הבריטי אמרה כי "הוא השתלט על התחלואה בבריטניה וגם אצלנו, בתחילת דצמבר יכולנו לומר שהוא נמצא ב-3%-2% מהמאומתים שנבדקו לווריאנט, ובסוף דצמבר הגענו למעל 50% מהחולים שנבדקו לווריאנט ונושאים אותו, לכן החשש ולכן אנחנו רוצים עד כמה שיותר לעצור את הווריאנט הדרום אפריקאי. אנחנו לא יודעים סופית עד כמה החיסון משפיע עליו וזה ייבדק גם פה, כי יש לו כמה מוטציות ופייזר בדקו רק מוטציה אחת וזה לא מספיק. המטרה היא לבודד את האנשים הללו למנוע התפשטות וככל שניתן להרוויח זמן".

פרופ' נדב דוידוביץ' מ"מ יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית הוסיף ואמר: "וריאנטים היו מתחילת הדרך וחשוב להבדיל ביניהם. אנחנו שנים קוראים לריצוף הגנטי זה חלק מההזנחה של בריאות הציבור ואני שמח שהמדינה החלה בכך. החשש מהמוטציה ברור והשאלה אם נכון מבחינת אמון הציבור לעשות את הבידוד ישר במלוניות או להפעיל בידוד ביתי ולאכוף אותו".

משרד הבריאות סגר קורונה חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד