י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אנחנו כאן כדי להישאר"

בארה"ב: משפחה יהודית הותקפה באנטישמיות

צעיר חובש כיפה ולובש ציצית הותקף על ידי עובר אורח אנטישמי שהחל להקשות עליו שאלות ביהדות ולבסוף צעק לעברו 'הייל היטלר'. כאשר שלף את הסלולר לחייג למשטרה נמלט האיש שהכעס והשנאה ניכרו היטב על פניו 

בארה"ב: משפחה יהודית הותקפה באנטישמיות
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

דוד אפיון, בן ה-35, הותקף על ידי אנטישמי כאשר צעד ברחובות מנהטן "עם כיפה וציציות בחוץ" יחד עם בתו בת השנה.

בראיון ל'ניו יורק פוסט' תיאר דוד, "אם יש לך אנשים הדוגלים בסוג כזה של שנאה ואין להם שום בעיה להתקרב למשפחה עם ילדים, כולל תינוק, אלוקים יודע מה הם יכולים לעשות. זה מפחיד", אמר. 

אפיון הינו המנהל של העיתון היהודי בניו יורק 'אלגמיינר ג'ורנל', צעד בברודווי ברחוב 82 יחד עם אשתו וארבעת ילדיהם הצעירים ב-3 בינואר, כשלפתע הותקפו על ידי אדם זר.

"באופן לכאורה לא מזיק הוא אמר לי יש לי שאלה, האם נכון שבתנ"ך כתוב שכל היהודים צריכים לחיות בישראל? עניתי ואמרתי לו שאני לא יודע", סיפר.

דוד הסביר לאיש כי "ברור שיש קשר הדוק מאוד בין ארץ ישראל לעם היהודי", אך אוסיף כי "יש להם זכות לעשות זאת ויש להם בחירה אם הם רוצים לחיות בישראל או לא".

"ובכל זאת הוא באמת חפר לי על הנושא ואמר לי שהחברים היהודים שלו אומרים לו שהרב שלהם אומר שהם צריכים ללכת לגור בישראל".

הגבר המשיך ושאל "האם יהודים לא צריכים לנסוע לישראל?" המשיך ללחוץ. אפיון אמר כי הוא התחנן בפני האיש שיעזוב את משפחתו לבד ואמר לו ללכת, מה שגרם לזר לצעוק לעברו "לך לישראל".

"הוא הסתובב והיית יכול לראות שהכעס שלו באמת רציני והוא פשוט צעק, 'הייל היטלר!' והוא הביט בנו מחכה לתגובה". תיאר דוד אפיון שסיפר כי חייג לדווח למשטרה, מה שגרם לאיש להסתלק מהמקום.

דוד סיפר עוד כי לאחר הפרסום הוא קיבל תמיכה ממאות אנשים ופרסם מסר לאנטישמי: "נכון שישראל היא מולדתו ההיסטורית של העם היהודי. אנחנו יהודים אמריקאים גם אזרחים במדינה הגדולה הזו ואנחנו בין הפטריוטים הטובים ביותר שלה, אנחנו כאן כדי להישאר, תתרגל לזה".

אנטישמיות ארה''ב מנהטן משפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד