י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ההתקפה בשדה התעופה

ערב הסעודית מברכת על הכרזה של המיליציה החות'ית כארגון טרור

הממשל האמריקני היוצא הכריז בימים האחרונים כי התקבלה החלטה לצרף את המיליציה החות'ית לרשימת ארגוני הטרור | בסעודיה מברכים על המהלך ובמיליציה מכנים את טראמפ- טרוריסט 

ערב הסעודית מברכת על הכרזה של המיליציה החות'ית כארגון טרור
‏‏התקיפה על שדה התעופה בעדן צילום: צילום מסך

ערב הסעודית בירכה אתמול (שני) את החלטת הממשל האמריקני לתייג את מיליציית החות'ים בתימן כ"ארגון טרור" ולהעמיד את מנהיגיה ברשימות של מנהיגי הטרור.

משרד החוץ הסעודי הצהיר בהצהרה רשמית כי צעד זה בא "בקנה אחד עם דרישות ממשלת תימן הלגיטימית לשים קץ להפרות המיליציה הנתמכת על ידי איראן ולסכנות האמיתיות שהיא מציבה שהובילו להידרדרות במצב ההומניטרי של העם התימני, ולהמשך האיומים שלה על השלום והביטחון הבינלאומי וכלכלת העולם".

כזכור הממשלה החדשה של תימן שנתמכת על ידי אירופה וארה"ב, הותקפה בפצמ"רים לפני שבוע בשדה התעופה בתימן לאחר שהממשלה נחתה בעיר לקראת השבעתה.

עוד נמסר ממשרד החוץ הסעודי: "המשרד הביע את שאיפתו כי התיוג הזה יביא קץ למעשי הטרור של מיליציית החות'ים ותומכיהם, מכיוון שהדבר ינטרל את הסכנה של מיליציות אלה, ויפסיק לספק לארגון הטרור הזה טילים, מזל"טים, כלי נשק, ומימון מאמץ המלחמה שלו ולתקיפת העם התימני ולאיום נגד המדינות השכנות".

לאחר הפרסום של הודעת ארה"ב, איש המועצה המדינית של המורדים החות'ים, מחמד עלי אל-חות'י, גינה את ההחלטה של ארה"ב להגדיר את החות'ים בתימן ארגון טרור, ואמר כי המורדים "שומרים על זכות התגובה". אל-חות'י הוסיף כי ארה"ב היא מקור הטרור בעולם וכינה את מדיניות טראמפ - "טרוריסטית".

ארגון טרור המורדים החותים סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד