ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אנטישמיות בארה"ב

"זיג הייל": הפרופ' הצדיע במועל יד בוועידה המקוונת

פרופסור בפנסילבניה השתמש בביטוי הנאצי "זיג הייל" והצדיע במועל עד במהלך ועידה וירטואלית שקיימה האוניברסיטה | "אנחנו לא מתכוונים פשוט להרפות מזה. זה משהו שאנו מתייחסים אליו די ברצינות"

"זיג הייל": הפרופ' הצדיע במועל יד בוועידה המקוונת
ניאו נאצים צועדים-ארכיון צילום: צילומסך

פרופסור מאוניברסיטת פנסילבניה בארה"ב עומד תחת מתקפה בגלל שימוש בהצדעה נאצית ותנועות נאציות במהלך ועידת ארכיאולוגיה וירטואלית - הוא אמר לעמיתו "זיג הייל לך".

רוברט שוילר, פרופסור לאנתרופולוגיה באוניברסיטה וחבר במוזיאון המקומי, הרגיז משתתפים במהלך הדיון המקוון ביום רביעי שדן בהשפעת המגיפה ועל חידוש החברות באוניברסיטה לשנת 2021.

"הייתי אומר, רוברט, זה לא המקום בשבילך להביא את זה", אמרה ליז קווינלן, חוקרת ודוקטורנטית באוניברסיטת יורק, לשוילר, שדיברה על נושאי נגישות במהלך הדיון על ארכיאולוגיה היסטורית. "אני מצטער, אבל יש לי חופש ביטוי ואת לא יכולה להגיד לי שזה לא המקום בשבילי להעלות את זה," השיב שוילר.

שוילר שהוא גם עמית במוזיאון, הרים את ידו השמאלית תוך שהוא עושה את ההצדעה הנאצית. "זיג הייל לך" המשיך שוילר ואמר את סיסמת הניצחון ששימשה את המפלגה הנאצית בגרמניה באירוע הווירטואלי.

הפרופסור אישר ל"דיילי פנסילבניה" כי השתמש בביטוי אך התעקש שהוא לא תומך בנאציזם. דובר האוניברסיטה, סטיבן מקארתי, סירב להגיב האם שוילר יעבור שימוע בגלל האירוע. "אנחנו לא מגיבים על פעולות בכוח אדם", כתב מקארתי בהודעת דוא"ל בתגובה.

גולשים רבים קראו לפטר את שוילר. גם החברה לארכיאולוגיה היסטורית וגם מוזיאון פן פרסמו הצהרות המגנות את התנהלותו של שוילר.

"נקטנו פעולות לתיקון המצב ולהבטיח שמצב כזה יטופל באופן מהיר", נמסר בתגובה. הם הוסיפו כי הם מתייחסים לתקרית היוצאת דופן ברצינות רבה.

יו"ר המחלקה לאנתרופולוגיה באוניברסיטה, קתלין מוריסון, אמרה כי מעשיו של שוילר "מחרידים" ואינם תואמים את ערכיה או את אלה של מוזיאון פן.

"אני לא חושבת שזה בריא בשבילו להיות בקשר עם סטודנטים", אמרה מוריסון והוסיפה כי בימים אלה היא מנהלת שיחות עם הדיקן של האוניברסיטה בנושא. "אנחנו לא מתכוונים פשוט להרפות מזה. זה משהו שאנו מתייחסים אליו די ברצינות", ציינה.

פנסילבניה אנטישמיות ניאו נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד