י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפיצול הדתי

עם בנט או סמוטריץ'? אלו המתמודדים על ראשות 'הבית היהודי'

המפלגה שהייתה בעבר הלב של הציונות הדתית, תלך בעוד 9 ימים לפריימריז שיקבעו מי יעמוד בראשה. על התפקיד מתמודדים שלושה | המנצח יצטרך לקבוע האם לחבור לבנט או לסמוטריץ' | הכירו את המועמדים

עם בנט או סמוטריץ'? אלו המתמודדים על ראשות 'הבית היהודי'
כינוס מרכז הבית היהודי צילום: עטרה גרמן, סרוגים

בעוד שאר המפלגות עסוקות בחיבורים או פיצולים, מפלגה אחת תקיים פריימריז שיקבע את עתידה לתקופה הקרובה - 'הבית היהודי'. המפלגה - שקודם שבנט השליך אותה מעליו הייתה לגורם משמעותי בזירה הפוליטית - תקיים בחירות פנימיות על ראשותה, כשהבוחרים יהיו חברי המרכז.

הבחירות צפויות להתקיים בעוד 9 ימים. עד עתה הגישו את מועמדתם למירוץ שלושה, אך שניים הם העיקריים. זהות המנצח תקבע גם את גורל הפיצול בהכרעה הראשונה, האם ללכת לצד נפתלי בנט או בצלאל סמוטריץ'.

המתמודד הראשון הוא האיש החזק במפלגה, ניר אורבך. מי שהיה יועץ בכיר לשר אפי איתם, וח"כ ניסן סלומינסקי ובבחירות לכנסת התשעה עשרה היה יועצו הקרוב של נפתלי בנט. לקראת הבחירות הכנסת העשרים, התמודד אורבך על המקום העשירי ששוריין לחבר מרכז, וניצח. אך בסופו של דבר לא נכנס לכנסת.

לפני הפיצול בציונות הדתית ערב הבחירות לכנסת ה 21, הציעו לו בנט-שקד לעבור איתם ל'ימין החדש', אך הוא נשאר ב'בית היהודי. וכעת, במידה וינצח, הוא כנראה יעדיף חיבור לבנט, מאשר לסמוטריץ' והציונות הדתית.

המתמודדת השנייה היא אחת הנשים החזקות בקרב המפלגה הקטנה - חגית משה. חגית היא כבר 5 שנים סגנית ראש עיריית ירושלים, ובנוסף היא יו"ר סניף 'הבית היהודי' בעיר, שנחשב גדול ומשפיע. בנוסף. מי שתומך בה הוא ח"כ לשעבר מוטי יוגב, אשר נחשב בעל אלקורט גבוה.

בימים האחרונים, עלו דיווחים לפיו משה סגרה דיל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שלחץ עליה לרוץ נגד אורבך, ובמידה ותנצח הוא ימנה אותה לשרה. במידה ותנצח, קרוב יותר שתחבור לסמוטריץ' מאשר לבנט.

המתמודד האחרון הוא יחסית אנונימי, איתי גרנק. איתי הוא פעיל יחסית וותיק, היה בעבר מנכ"ל 'זהות' של פייגלין, והיה ממייסדי הגרעין התורני ביפו בראשו עמד במשך מספר שנים. על פי מספר ראיונות שלו, נראה כי יחבור לסמוטריץ' ולא לבנט.

הבית היהודי בצלאל סמוטריץ' נפתלי בנט מוטי יוגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד