י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בצורת צלב

מחריד: הבתים בשכונה החרדית נמרחו בדם

צלבים נמרחו בדם על בתים בסטמפורד היל במזרח לונדון ב"פשע שנאה אנטישמי" • פתחי הדלת של כמה בתים יהודיים נמרחו בדם בצורת צלב

מחריד: הבתים בשכונה החרדית נמרחו בדם
הבתים שנמרחו בדם צילום: השומרים

מספר בתים בסטמפורד היל נמרחו בדם, בשכונה בה מתגוררים כ-15,000 יהודים, משטרת לונדון חוקרת את הפשע, הפשע הושווה על ידי אנשי הקהילה היהודית לפעולותיו של ה'קלו קלוקס קלן', ארגון נאצי שמקום מושבו בארצות הברית.

ארגון השומרים של לונדון כתב בתגובה כי "פשע שנאה ואנטישמיות, בשעה 02:00 לכמה בתים יהודיים נמרחו צלבים על בתיהם, נראה כי עבריין השתמש בדם" האירוע התרחש ביום ראשון בבוקר.

נשיא ארגון השומרים הרב הרשל גלוק אמר כי זאת "מתקפה הנושאת קווי דמיון עם השוואות לפעולות ה-KKK. "יש לו משמעות עמוקה, מריחת הדם באופן הזה מטרידה מאוד את הקהילה שלנו ומעוררת זיכרונות טראומטיים של פוגרומים ורציחות, כשאדם בוחר למקם ספציפית את הכיתוב הזה על שלושה בתים יהודיים, הוא כנראה מודע להשפעה הטראומטית שלה".

 

הרב גלוק האשים את חוסר הטיפול מצידה של המשטרה והוסיף כי "בארבעת החודשים האחרונים התקפות אנטישמיות עלו באופן רציני, ולא הייתה כל פעולה מידתית ונחרצת של המשטרה כדי להתמודד עם זה".

דובר ארגון השומרים אמר כי המשפחות שנפגעו 'היו בהלם' ומקבלים תמיכה מהקהילה, אנשי ארגון השומרים אמרו ל"דיילי מייל" כי הם מקווים לתפוס את האשמים באמצעות דגימות DNA ובדיקת מצלמות אבטחה באזור. אחד מתושבי סטמפורד היל אמר ל'מייל': "איזה בחור דפק על הדלתות באמצע הלילה, איש לא ענה, הם לא שמו לב, למחרת בבוקר היה דם אמיתי על הקיר כמו צלב, שנשאב מדם אמיתי".

דובר משטרת המטרופוליטן אמר ל"דיילי מייל" ש: "השוטרים שוחחו עם תושבי שלוש הדירות, ומאמינים כי האדם האחראי לכך הוא תושב מקומי שמוכר היטב לאנשים באזור אך סובל מבעיות בריאותיות".

סטמפורד היל לונדון פשע שנאה צלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד