י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התערב בבחירת היועמ"ש

אתגר לאמיר כווית החדש: כל שרי הממשלה התפטרו

על פי הדיווח בלשכת התקשורת הממשלתית, כל שרי כוויית מסרו את התפטרותם לראש הממשלה. ההתפטרות מגיעה מספר ימים לאחר שהמחוקקים הגישו הצעה המבקשת לחקור את ראש הממשלה 

אתגר לאמיר כווית החדש: כל שרי הממשלה התפטרו
הפרלמנט הכוויתי צילום: באדיבות המצלם

כל שרי ממשלת כווית הגישו היום (שלישי) את התפטרותם לראש הממשלה סבאח אל-ח'אלד א-סבאח. כעת על סבאח להגיש את התפטרות הממשלה לאישור האמיר שמונה לאחרונה, נאוואף אל-אחמד אל-סבאח.

על פי הדיווח בלשכת התקשורת הממשלתית (CGC), כל שרי כוויית מסרו את התפטרותם לראש הממשלה, מספר ימים לאחר שהמחוקקים הגישו הצעה המבקשת לחקור את ראש הממשלה בנושאים הכוללים את הרכב הממשלה.

על ראש הממשלה, שייח' סבאח אל-ח'אלד אל-סבאח, להגיש את ההתפטרות לאישור השליט האמיר שייח' נאוואף אל-אחמד אל-סבאח. כך על פי שלושה עיתונים מרכזיים בכווית שפרסמו כי שייח' סבאח צפוי לעשות זאת.

התפטרות הקבינט, שהוקם ב-14 בדצמבר, הייתה צפויה לאחר המהלך בפרלמנט בתחילת החודש, דבר שהציב את האתגר הפוליטי הראשון עבור האמיר החדש בזמן שהמדינה עומדת בפני המשבר הכלכלי הקשה ביותר שלה מזה עשרות שנים, בשל נגיף הקורונה.

ראש הממשלה היה אמור להיחקר בישיבה פרלמנטרית ב-19 בינואר. כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

מטעם לשכת התקשורת נמסר כי הממשלה הגישה את התפטרותה "לאור ההתפתחויות ביחסים בין האסיפה הלאומית לממשלה", אך לא פירטה אילו התפתחויות.

ההצעה לחקירת שייח' סבאח, המכהן בראש הממשלה מאז סוף 2019, הוגשה על ידי שלושה חברי פרלמנט ב-5 בינואר, יותר מ-30 חברי פרלמנט אחרים תמכו בבקשה לחקור אותו בנושאים הכוללים הקמת קבינט "שאינו משקף" את תוצאות הסקרים וטענות ל"התערבות "ממשלתית בבחירת היועמ"ש וחברי הוועדות הפרלמנטריות.

כווית אמיר התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד