י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טבח אכזרי ומחריד

בריטניה: מאסר עולם למחבל שטבח שלושה חברים בפארק

מאסר עולם נגזר על מחבל תומך דאעש שטבח בקיץ האחרון בשלושה חברים צעירים שבילו להנאתם בפארק בבריטניה. באמצעות סכין גדולה הוא טבח בשלושה ופצע שלושה נוספים בתוך פחות מדקה

בריטניה: מאסר עולם למחבל שטבח שלושה חברים בפארק
אילוסטרציה צילום: unsplash

מחבל שדקר למוות שלושה מבלים שעשו פיקניק בפארק באנגליה בקיץ שעבר, יבלה את שארית חייו בכלא.

על חאירי סעדאללה, המוכר במשך שנים רבות לסוכנויות הביון הבריטיות, נגזר מאסר עולם בגין הפיגוע שביצע בעיר רידינג בחודש יוני האחרון.

הוא צעק "אללה אכבר" ופשוט שחט באמצעות סכין גדולה את ג'יימס פורלונג בן ה-36, דיוויד וויילס בן ה-49, ואת ג'וזף ריצ'י-בנט, אמריקאי בן 39 ממשפחה שמתגוררת בפילדלפיה ורבים מבניה שירתו במשטרה.

שלושה נוספים נפצעו בהתקפה שנמשכה פחות מדקה. עד ראיה לפיגוע סיפר אז כי כמות הדם בזירה נראתה כאילו הכניס את ידיו "לדלי גדול מלא צבע אדום".

"ההתקפה שלו עליהם הייתה כה מהירה, אכזרית שלאף אחד מהם לא היה שום סיכוי להגיב, שלא לדבר על להגן על עצמם", אמר השופט נייג'ל סוויני במהלך הדיון בבית המשפט הפלילי המרכזי בלונדון.

"הוא השתמש בניסיון קרבי שצבר בזמן שנלחם עבור קבוצת המיליציות האיסלאמיסטיות של לוב אנסאר אל-שריעה כדי לכוון לאזור בלב שיגרום למוות וודאי" אמר השופט סוויני שכינה זאת "מקרה נדיר ויוצא דופן שבו צריך לתת ענישה שתחזיק אותך בכלא למשך שארית חייך". כך דווח ב-BBC. 

בימים שלפני הפיגוע הוריד הרוצח תמונה של דגל דאעש לטלפון שלו וביצע סיור בפארק. הוא הגיע לבריטניה בשנת 2012 והיה ידוע לשירות הביון הבריטי. הוא הודה במהלך משפטו בחברותו בקבוצת מיליציות לוביות וגם הביע תוכניות לנסוע לסוריה.

למרות ההיסטוריה הבעייתית שלו והמהלכים הרבים שעשו הרשויות לגרש אותו, הוא הורשה להישאר ושהה בבריטניה באופן חוקי במהלך מסע ההרג שלו.

מאסר עולם בריטניה פיגוע טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד