י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אור לגויים

הבריטים פנו לישראל ללמוד על מערך החיסונים

אחרי שיחות עם גורמים ישראלים - בריטניה ערכה מהפכה בשיטת ההתחסנות במדינה ותשתמש במודל הישראלי | גורמים המעורבים בדבר סיפרו כי בריטניה 'העתיקה את השיטה הישראלית' 

הבריטים פנו לישראל ללמוד על מערך החיסונים
בוריס ג'ונסון ונתניהו צילום: Kobi Gideon / Flash90

מספרי המתחסנים בבריטניה- הראשונה שהחלה לחסן, דשדשו והממשלה ספגה לא מעט ביקורת. הבוקר מפרסם עמיחי שטיין בכאן 11, כי בעקבות פנייה של בריטניה נערכו בתקופה האחרונה מספר שיחות בין גורמים ישראלים לבריטים, כולל שיחה של שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק עם שר הבריאות אדלשטיין.

‏בעקבות השיחות הללו, הבריטים הכניסו השבוע חלק מהשיטות של החיסונים בישראל לפעולה אצלם, ואכן ניתן לראות בימים האחרונים את המרכזים ההמוניים בבריטניה שמאפשרים חיסון בתוך 4 דק ויאפשר לחסן הרבה יותר. גורמים המעורים בפרטים אומרים: "השיטה יצרה מהפכה בבריטניה והאיצה את קצב החיסונים".

הדברים הללו לא מפתיעים. לאחר שהתוכנית של בריטניה לחסן את אזרחי הממלכה נפגעה, והיא נמצאה בתוהו ובוהו, כאשר הרופאים נאלצים לזרוק חיסונים המיועדים לחולים שלא הופיעו, וקשישים נאלצים לעמוד בתור בחוץ בקור המקפיא מכיוון שמערכות ה-IT של ארגון הבריאות ה-NHS נפלו.

תכנית החיסונים ההמונית בבריטניה העלתה הילוך, כאשר שבעה מרכזי חיסונים מרכזיים נפתחו בתקווה לחסן את 13 מיליון האזרחים הפגיעים ביותר עד אמצע פברואר, ולהקל על מעגל ההגבלות האינסופי, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון התחייב לחסן כ-200,000 ביום, עד יום שישי הקרוב.

אבל התוכנית נפגעה מאז שהחלה בחודש שעבר. והיום התגלה כי בית חולים אחד בלונדון נאלץ לזרוק חיסונים מכיוון שאנשים אינם מתייצבים לקבל חיסון, הצוות מתקשר לחברים ובני משפחה כדי להגיע להתחסן במקום הזקנים שלא באו, אך עדיין כמות ענקית נזרקת לפח. עכשיו עם המודל הישראלי הבריטים ינסו לנצל כל חיסון אפשרי.

בריטניה חיסון לקורונה בוריס ג'ונסון ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד