י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חורף חם

המדריך להתקנת תנור אמבטיה

חדר האמבטיה הוא חדר שיכול להיות קר מאוד, במיוחד במהלך החורף. כדי להתגבר על הקור הרב שלעתים שורר בו, ניתן להתקין בו תנור אמבטיה שישמש לחימום החדר. התקנת תנור אמבטיה יכולה להוות שדרוג משמעותי לחוויית הרחצה בעונות הסתיו והחורף, והדבר חשוב גם מסיבות בריאותיות של מניעת הצטננות מיותרת

המדריך להתקנת תנור אמבטיה
מקלחת צילום: FREEPIK

אמצעי בטיחות נדרשים להתקנת תנור אמבטיה

מכיוון שתנור האמבטיה פועל בסביבה שהיא לחה ורטובה יותר, יש לנקוט באמצעי הבטיחות הנדרשים בעת ההתקנה שלו. ראשית, שקע החשמל שבאמבטיה צריך להיות מוגן ממים ומרטיבות. ישנן טכניקות שמאפשרות הגנה על השקע מפני מים, והדבר חשוב ביותר כאשר מדובר בחדרי אמבטיה. כאשר השקע החשמלי אינו מוגן ממים ומרטיבות, קיימת סכנת התחשמלות גבוהה בהרבה, וזוהי תופעה שחשוב למנוע.

בנוסף לכך, חשוב שההתקנה תתבצע על ידי חשמלאי מוסמך. הדבר נכון בכל פעולת חשמל שמבצעים בבית, אך במיוחד במקרה של יצירת נקודת חשמל חדשה באמבטיה או שימוש בנקודה קיימת לצורך התקנת התנור. אם אין לכם ידע רב בעולם החשמל, ואתם רוצים להתקין תנור אמבטיה חדש – הדבר הנכון יהיה להזמין חשמלאי מוסמך לצורך זה.

מחירים של התקנת תנור אמבטיה

התקנה רגילה של תנור אמבטיה, ללא הוספת נקודת חשמל ייעודית וללא תוספות, תעלה בממוצע בין 220 ל-350 ₪. במידה ויש צורך בהוספה או הזזה של נקודת חשמל – המחיר יתייקר בהתאם. בנוסף לכך, יש לקחת בחשבון את העלות של התנור עצמו, שאינה נכללת במחיר זה.

לאור העובדה כי מדובר בפעולה שצריכה להיעשות רק פעם אחת בכל דירה, מדובר בתשלום שאינו יקר כל כך ומצדיק את ההשקעה. השדרוג באיכות החיים שמושג באמצעות התקנת תנור אמבטיה הוא גדול מאוד, ולכן השיקול התקציבי הוא זניח במקרה זה.

האם כדאי להתקין אטמור באמבטיה?

פריט חשמלי נוסף שמצריך הגנה מירבית ממים ומרטיבות הוא האטמור. אטמור הוא מחמם מים חשמלי, שאותו מחברים לנקודת מים באמבטיה וכן לכיורים או לאמבטיה עצמם. האטמור מתאים לשימוש במקרים שבהם אין דוד שמש שנועד לחימום המים, או שרוצים להימנע משימוש ממושך בדוד חשמלי (בוילר). בשונה מדודי המים, האטמור משמש רק לחימום נקודתי של המים. הוא אינו כולל בתוכו חלק שאוגר את המים, ולכן פעולתו היא מהירה ומיידית.

כאשר מזמינים חשמלאי להתקנת תנור אמבטיה, ניתן להיעזר בשירותיו גם כדי להתקין אטמור. בדומה לתנור, האטמור חייב להיות ממוגן היטב ולא להיות חשוף לרטיבות. השימוש באטמור מהווה פתרון יעיל בבתים רבים, במיוחד בבתים בהם יש מספר גדול של ילדים שצריכים לעשות מקלחת בשעות דומות.

החשיבות של פנייה לחשמלאי מוסמך

כאמור, התקנת תנור באמבטיה או הוספת נקודת חשמל באמבטיה צריכה להיעשות על ידי חשמלאי מוסמך. כאשר החשמלאי שהזמנתם מגיע לדירה, חשוב מאוד לבקש ממנו לראות את התעודה שלו ולא להתבייש לעשות זאת. למרבה הצער, יותר מדי אנשים מציעים שירותי חשמלאות ללא ההכשרה המתאימה, והדבר יכול להיות מסוכן. חשמלאי מוסמך לא יהסס להראות לכם את התעודה שלו, ויעשה זאת בלב חפץ וללא כל בעיה. אם החשמלאי שהזמנתם מגמגם בעת שהוא מתבקש להציג תעודה, כנראה שכדאי לבחור מחדש באיש מקצוע אחר.

חברות אמינות ומקצועיות שמציעות חשמלאים, כמו "החשמלאי שמציל", מחזיקות בצוות שלהן אך ורק חשמלאים מיומנים ומורשים, וכאשר פונים אליהן אין חשש שיגיע איש מקצוע שלא עובד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. בכל מקרה של עבודת חשמל בבית, גם אם יש לכם ביטחון ביכולות הביצוע שלכם, תמיד עדיף להיעזר בחשמלאי מקצועי מוסמך, וכך להבטיח את הבטיחות שלכם ושל בני ביתכם.

תנור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד