י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הומור פסול

הרשויות ברוסיה פתחו בחקירה נגד קרקס שהציג 'קוף נאצי' ו'עיזים נאצים'

התביעה ברוסיה פתחה בחקירה כנגד קרקס שהציג לאחרונה סמלים נאציים בחלק מהופעותיו | החוק ברוסיה אוסר הצגת סמלים נאציים אך בשנה שעברה התיר הנשיא פוטין את הצגתן בצורה שלילית 

הרשויות ברוסיה פתחו בחקירה נגד קרקס שהציג 'קוף נאצי' ו'עיזים נאצים'
קרקס, אילוסטרציה צילום: pixabay

התביעה ברוסיה פתחה בחקירה נגד מופע קרקס ובו קוף במדי נאצים ועיזים במדי נאצים עם צלב קרס שהשתתפו בקרקס.

המופע המוזר הוזמן על ידי הכנסייה הרוסית האורתודוכסית, בהופעה בה צפו ילדים, נראו החיות נשלטות על ידי מאמנים לבושים במדים סובייטים. החוק הרוסי היבש אוסר על הצגת סמלים נאציים, אך בשנה שעברה הנשיא ולדימיר פוטין חתם על אישור להציג סמלים נאציים, כאשר הם מוצגים בצורה שלילית. כך מדווח ה"דיילי מייל" הבריטי.

ההופעה הייתה בקרקס הממלכתי של מחוז אודמורטיה בעיר איז'בסק, עיר שהתפרסמה כמקום של מפעל הנשק המקורי של הרובה קלצ'ניקוב. המשטרה והתובעים חוקרים את המופע, שנערך במקביל לחגיגות חג המולד הרוסי האורתודוקסי בשבוע שעבר.

הקרקס והכנסייה טענו כי העזים, עם 'שכמיות' המציגות את צלב הקרס, וקוף במדי הנאצים, מציגות את הניצחון הסובייטי על היטלר. אך כשהופיעו ההערות ביקורתיות התמונות הוסרו מהאתר של הקרקס.

הכנסייה מסרה בתגובה: "הופעתם של מאמנים שלובשים מדים צבאיים סובייטים עם חיות הנושאות סמלים נאציים שימשה דימוי לא רק לניצחון על הפשיזם, היא גם הדגישה גינוי עולמי של האידיאלים של גרמניה הנאצית, עליכם להבין שתכונה מיוחדת באמנות הקרקס היא בידור, ואין שום דבר מפתיע בעובדה שהתמונות המשמשות בה הן בעלות אופי אירוני".

המופע תיאר נקודת מפנה בקרב להצלת מוסקבה מהנאצים בינואר 1942, כך נטען. מהקרקס נמסר כי התערוכה הוזמנה על ידי הכנסייה ו"מאמנים בדמות חיילי הצבא האדום רודפים אחר בעלי חיים מאומנים העונדים סמלים נאציים". גם הכנסייה וגם הקרקס טוענים כי לא ביצעו שום פשע מכיוון שהסמלים הנאציים אינם משמשים לתעמולה.

קרקס רוסיה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד