י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בזכות ולא בחסד?

ירושלים: תושבי השכונה המתחרדת זועמים על הנציגות החרדית

בזמן שהקהילה החרדית המתפתחת בגבעה הצרפתית נתקלת במחסור חמור במוסדות חינוך, הקהילה החילונית המידלדלת במקום מקבלת עוד מוסד חינוך. התושבים: "נציגה חילונית אחת בקואליציה עושה יותר מ-15 נציגים חרדים יחד" | 'בחדדי חרדים' על הסערה בשכונה המתחרדת

ירושלים: תושבי השכונה המתחרדת זועמים על הנציגות החרדית
הגבעה הצרפתית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (רביעי) פרסמה עיריית ירושלים אודות פתיחת תיכון חילוני חדש בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, "לאחר שהשכונה חוותה בשנים האחרונות גידול של האוכלוסייה החילונית". בקהילה החרדית בשכונה שחוו בשנים האחרונות פריחה של ממש - על אף מצוקת מוסדות החינוך החרדים החריפה בשכונה - שפשפו עיניים בתדהמה.

"נציגה אחת חילונית בקואליציה עושה יותר מ-15 נציגי הסיעות החרדיות במועצה", אומר ל'בחדרי חרדים' הרב נתנאל שוורץ נציג ועד ההורים בשכונה. "בבחירות האחרונות הבטיחו לנו שוב ושוב שידאגו לתושבים החרדים בשכונות המעורבות. דגל התורה אף יצאה בסלוגן: "בזכות ולא בחסד".

באגודת ישראל התעקשו שהם מסייעים לקהילות החרדיות הצעירות יותר מכולם, ובש"ס הבטיחו הרים וגבעות. אמרו לנו, 'משה ליאון זה הפתרון שלכם'. בפועל, מאות משפחות חרדיות בשכונת הגבעה הצרפתית לא מקבלות מענה לצרכיהם, על אף שהחרדים כמעט רוב במועצת העיר, בזמן שהציבור החילוני ההולך ומתמעט בשכונה מקבל תיכון חדש, על שלל מוסדות החינוך שיש להם כבר בשכונה".

לא מדובר בהאשמות הנזרקות בחלל באוויר, הרב שוורץ שולף את הנתונים הקשים: לפי נתוני עיריית ירושלים, למעלה ממחצית מילדי השכונה משתייכים לחינוך החרדי, למרות זאת חלקם בגני הילדים בשכונה הוא רק 20%. "ילדי גן נאלצים כל בוקר לצאת מהשכונה ללמוד במקום אחר, וגם ה-20% שלומדים בשכונה נאלצים להצטופף בכיתות קטנות. למשל, יש כאן גן עם 32 ילדים. מנגד, בחינוך הממלכתי, שמתחלק בשכונה בין הציבור הכללי לציבור הדתי לאומי ואף ערבי, הנתונים הם בדיוק הפוכים – בשכונה לומדים יותר ילדים משכונות אחרות, לעומת ילדים מהשכונה. ועם כל זאת, הם פותחים הבוקר תיכון על אזורי חדש נוסף בשכונה, תיכון שלא ישמש את ילדי השכונה. איפה הנציגות החרדית? איפה ראש העיר שבחרנו בו?"

הפער קיים בכל הגילאים. כך למשל, "בגילאי בית הספר הילדים החרדים מהווים כשלושים אחוז מילדי השכונה", אומר הרב שוורץ, "אבל חלקם בין מוסדות החינוך בשכונה הוא אפס, בזמן שיש בשכונה מבני חינוך רבים לציבור הכללי וחלקם לא בשימוש או בשימוש מופחת. רק בשנה שעברה למשל פתחו כאן ממ"ד בשכונה, כעת פותחים תיכון חילוני. רק לחרדים לא נשאר. לפני שנה שלחנו תוכנית פעולה מפורטת לראשי דגל התורה וש"ס בעירייה ולראש העיר. פירטנו בדיוק רב את הצרכים שהתושבים החרדים לא מקבלים בשכונה, מהמחסור העצום במעונות ועד החוסר בבית הספר. קיבלנו גיבוי רבני, אבל כלום, עד היום לא קיבלנו תשובה. איפה הם? איפה מה שהבטיחו לנו? שוב הנציגים החרדים בעירייה שוכחים את התושבים החרדים בשכונות המעורבות".

פנינו אל יו"ר דגל התורה אליעזר ראוכברגר ויו"ר ש"ס צביקה כהן, השניים טרם הגיבו לכשתתקבל נפרסמה במלואה.

 

גבעה הצרפתית ירושלים משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד