ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעוד הדיון בהדחתו מתנהל

טראמפ מפציר בתומכיו לא לנהוג באלימות

בשעה שבקונגרס דנים בהדחתו זו הפעם השנייה בתוך כהונתו, הנשיא טראמפ מפרסם הצהרה וקורא לתומכיו שלא לנהוג באלימות ביום השבעתו של מחליפו ג'ו ביידן בשבוע הבא

טראמפ מפציר בתומכיו לא לנהוג באלימות
הנשיא טראמפ מחוץ לחדר הסגלגל צילום: דוברות הבית הלבן

בהצהרה חדשה של הבית הלבן, הנשיא דונלד טראמפ פונה לתומכיו כי על רקע הדיווחים על אלימות פוטנציאלית בזמן השבעת הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ב-20 בינואר, הוא קורא להם שלא לנהוג באלימות.

"על רקע הדיווחים על הפגנות, אני מפציר בכולם שאסור שתהיה אלימות", כתב טראמפ. "אסור לעבור על החוק, ואסור להשחית רכוש ולעשות וונדליזם, זה לא הערכים שאני מאמין בהם, וזה לא הערכים שאמריקה מאמינה בהם, אני קורא לכל האמריקאים לעזור להרגיע את המצב ולקרר את הטמפרטורה, תודה רבה".

ההודעה שפרסם טראמפ

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בשל חלקו של טראמפ במהומות הקפיטול בשבוע שעבר, מהומות שהביאו למותם של ששה בני אדם, ביניהם שני שוטרים, אז פרצו המונים מתומכי טראמפ לבניין הקונגרס כדי למנוע את אישור ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות, הדמוקרטים מצביעים בשעות אלה על הדחת טראמפ בגלל הסעיף של "הסתה למרידה".

לדמוקרטים יש רוב בבית הנבחרים, ועם תמיכה של כמה רפובליקנים, ההצבעה תאשר את ההדחה, אך יחד עם זאת, הסיכוי שהוא מאושר גם בסנאט, שם דרושה תמיכתם של שני שלישים מהסנאטורים, חסר סיכוי, והמשפט בסנאט יתקיים רק אחרי שטראמפ יסיים את תפקידו.

טראמפ יהפוך לנשיא הראשון בהיסטוריה שבית הנבחרים מצביע פעמיים בעד הדחתו, אך גם הפעם הסיכויים לא גדולים שהסנאט יאשר את הדחתו, כי לשם כך נדרשת תמיכת 17 סנאטורים רפובליקנים, ועד כה נמצאו רק ארבעה רפובליקנים שיתמכו במהלך.

בשנה שעברה הצביע בית הנבחרים בעד הדחת טראמפ, לאחר שנחשף כי ניסה לכאורה לשדל את נשיא אוקראינה לקדם חקירה נגד ג'ו ביידן, הסנאט היה אז עם רוב רפובליקני של 6 מחוקקים, זיכה אותו, אך הפעם הסיפור שונה, ואולי נראה תוצאה אחרת.

דונלד טראמפ הבית הלבן ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד