ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בפעם השנייה ולראשונה בהיסטוריה

רוב הצביעו בעד הדחת טראמפ: העיניים נשואות לסנאט

לראשונה בתולדות נשיא ארצות הברית, בית הנבחרים האמריקני הצביע בעד הדחתו של דונלד טראמפ מהבית הלבן. עשרה רפובליקנים תמכו בהצבעה. כדי שהמהלך יהפוך למעשי הוא יצטרך את אישור הסנאט. שם המלאכה מורכבת יותר ובכלל אין סיכוי שזו תתכנס לפני שטראמפ יסיים את תפקידו ממילא

רוב הצביעו בעד הדחת טראמפ: העיניים נשואות לסנאט
דונלד טראמפ צילום: מתוך הטוויטר שלו

בית הנבחרים האמריקאי הצביע הערב (רביעי) בעד הדחת הנשיא ה-45 של ארה"ב, דונלד טראמפ, בעוון סעיף של "המרדה", בשל חלקו של טראמפ במהומות הקפיטול בשבוע שעבר, מהומות שהביאו למותם של ששה, ביניהם שני שוטרים.

בכך הפך דונלד טראמפ לנשיא הראשון בהיסטוריה שעומד בפני הליך הדחה בפעם השנייה במהלך כהונתו, לאחר השגת הרוב הדרוש בבית הנבחרים, כאשר 232 מצביעים בעד ההדחה, מתוכם עשרה רפובליקנים - המפלגה אליה משתייך טראמפ. בשלב הבא יעבור הדיון בהדחה לסנאט. אך עם זאת, הסנאט לא יתכנס בשבוע הקרוב כדי לדון בהדחה. לפיכך, נראה כי טראמפ לא צפוי לעמוד לדין לפני השבעתו של ג'ו ביידן ב-20 בינואר, וההחלטה על קיום משפט ההדחה תעבור למושב הבא של הסנאט, שבו כבר יהיה לדמוקרטים רוב.

בכדי שההדחה תאושר סופית, צריכה ההצבעה לעבור כאמור לאישור הסנאט, שם דרושה תמיכתם של שני שלישים מהסנאטורים, כך שהמהלך כמעט חסר סיכוי, והמשפט כאמור בסנאט יתקיים רק אחרי שטראמפ יסיים את תפקידו. לשם אישור ההליך נדרשת תמיכתם של 17 סנאטורים רפובליקנים ועד כה נמצאו רק ארבעה רפובליקנים שיתמכו במהלך.

בשנה שעברה הצביע בית הנבחרים בעד הדחת טראמפ, לאחר שנחשף כי ניסה לכאורה לשדל את נשיא אוקראינה לקדם חקירה נגד ג'ו ביידן, הסנאט היה אז עם רוב רפובליקני של 6 מחוקקים, זיכה אותו, אך הפעם הסיפור שונה, ואולי נראה תוצאה אחרת.

באם הסנאט יצליח לאשר את ההדחה, הרי שדונלד טראמפ לא יוכל להתמודד לנשיאות בעתיד.

דונלד טראמפ הליך הדחת הנשיא טראמפ בית הנבחרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד