ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הלם בחסידות

מנכבדי בית גור: ר' יעקב איצ'ה נפטר מקורונה

הרה"ח ר' יעקב איצ'ה רובינשטיין ז"ל מנכבדי עדת חסידות גור בתל אביב הלך לעולמו מקורונה לאחר שמצבו הידרדר במהירות. 'בחדרי חרדים' על נשוא העדה בגור נכד אדמו"רי החסידות שכל חייו ברח מפרסום ותרם מהונו לצדקה

מנכבדי בית גור: ר' יעקב איצ'ה נפטר מקורונה
רבי יעקב יצחק רובינשטיין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלילה מגיעה הידיעה על פטירת הנגיד החסיד רבי יעקב יצחק רובינשטיין ז"ל מחשובי עדת חסידי גור בתל אביב נכד אדמו"רי בית גור ומנשואי העדה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ומצבו הידרדר במהירות הוא השיב את נשמתו ליוצרה בשנות ה - 70 לחייו.

המנוח ז"ל נולד בניו יורק לאביו הרה"ח ר' גימפל רובינשטיין ז"ל שהיה שריד לדור דעה שנותרו מעמק הבכא ומשיירי עדת חסידי גור בלודז' הגדולה שבפולין. 

היה חתנו של הרב החסיד רבי משה זאב הלוי שינפלד ז"ל, בעל התפילה בשחרית בגור ומהיושבים ראשונה במלכות החסידות שהיה חתנו של מנהיג אגודת ישראל הרב יצחק מאיר לוין זצ"ל חתן האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' מגור זצ"ל ולמעלה בקודש.

פטירתו הכתה הבוקר בשבר את עדת חסידי גור, ר' יעקב איצ'ה שהיה מנכבדי העדה ומדמויות ההוד עסק לפרנסתו בבורסה וכלכל את משפחתו בכבוד, היה מתורמי 'איחוד מוסדות גור' ותרם צדקה למוסדות החסידות והכל בהצנע לכת ובהיותו דבוק ברבותיו. 

כש'איחוד מוסדות גור' החלו לקיים דינרים וועידות בחו"ל האדמו"ר מגור ביקש אני רוצה לראות יהודים כמו ר' יעקב איצ'ה רובינשטיין, והוא שכל חייו ברח מפרסום נסע לדינרים הגדולים שהיו ההפך מאופיו והכל במצוות רבו. 

ר' יעקב איצ'ה כאמור החזיק תורה הוא היה בשותפות עסקית עם ידידו הקרוב הנגיד החסיד ר' וולף ברון אותו הכיר בבחרותו בעת שהגיעו ללמוד בישראל, והשניים כל חייהם עמד לנגד עיניהם כבוד רבותיהם, הם תרמו במשך השנים את הספרים של אדמו"רי בית גור לבתי החסידים והכל בעילום שם.

במקום מושבו לא עזב את תל אביב עד יומו האחרון גם שכולם כבר עזבו את המקום, אמר אז אם עכשיו כולם עוזבים וכך המצב נראה שאין חסידים ואנשי מעשה, מה יהיה כשאני אעזוב.  

הותיר משפחה ענפה הולכים בדרך רבותיו, חתנו הוא הרב ישראל לוין מנהל סמינר הישן. זכה ובני משפחתו השתדכו כמה פעמים עם בית רבותיו מגור. 

מסע הלוויה בשעה 12:30 מביהמ"ד הגדול של חסידות גור ברחוב ירמיהו בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות גור יעקב יצחק רובינשטיין האמרי אמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד