י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חושבים שהחיסון מציל את הנפש"

הרבי מויז'ניץ: צריך להזמין את הממשלה לראות איך עובדים את ה' בשבת

התנגשות החרדים והנחיות הקורונה בסגר השלישי: האדמו"ר מויז'ניץ התבטא בשבת האחרונה בפני ח"כ טסלר כי צריכים להזמין את הממשלה לקרית ויז'ניץ כדי לראות איך היראים והשלמים עובדים את ה' | "אם היו שומרים שבת אחת מיד היו נגאלין" | הפרטים המלאים ב'בחדרי חרדים' 

הרבי מויז'ניץ: צריך להזמין את הממשלה לראות איך עובדים את ה' בשבת
הרבי מויז'ניץ, ראש הממשלה וטסלר צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מויז'ניץ, מבכירי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שהה בשבועות האחרונים במעון הנופש בחצור. במהלך ימי הסגר, רק ציבור מצומצם זכה להשתתף בטישים ובתפילות במחיצתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשבת האחרונה התייחס הרבי למגפת הקורונה המשתוללת בגל השלישי ואף אמר בשבת בבוקר כי המדינה חושבת שהחיסון מציל את הנפש מהוירוס. 

בעלון "פונעם רבינס הויף" היוצא לאור מדי שבוע בחצר חסידות ויז'ניץ, סופר השבוע כי אחד האורחים החשובים ששבתו במעונו של הרבי בשבוע האחרון (פרשת שמות) היה נציג החסידות בכנסת, חבר הכנסת יעקב יואל טסלר, שאף כובד בשלל כיבודים במהלך השבת. בין היתר ניגש הח"כ לפני העמוד בתפילת קבלת שבת, כובד בהגבהה בקריאות התורה של שחרית, ואף כובד לשיר את הפיוט 'השמים מספרים' בסעודת השבת על שולחנו של האדמו"ר.

במהלך הקידוש שלאחר תפילת שחרית, התייחס הרבי מויז'ניץ לענייני היום, והפתיע את המקורבים כשאמר כי יש אפשרות להינצל מקורונה גם ללא החיסונים הניתנים בימים אלה. הרבי פנה לנציגו בכנסת חה"כ טסלר ואמר לו להעביר את המסר הבא לבכירי הממשלה בישראל.

'בחדרי חרדים' מביא את התמלול מדברי האדמו"ר מויז'ניץ: "הזמן את האנשים הממונים על עניני הממשל לבוא לשבות בקרית ויז'ניץ, ויחזו בעיניהם איך היראים והשלמים עובדים את השי"ת ביום שבת קודש", כך ביקש האדמו"ר מנציגו בכנסת להזמין את שרי ופקידי הממשלה לבוא ולשבות שבת אחת בבני ברק.

האדמו"ר מויז'ניץ הוסיף: "הללו (שרי הממשלה א.ק.) חושבים שעל ידי מתן חיסון מצילים את הנפש מהוירוס". הרבי אף ביקש מטסלר להעביר מסר נוסף, "אמור להם שיש הבטחה הכתובה בתורה: אמר ר' יוחנן משום ר' שמעון בן יוחאי אלמלא שמרו ישראל שתי שבתות כהלכתן מיד נגאלין, שנאמר כה אמר ה' לסריסים אשר ישמרו את שבתותי, וכתיב בתריה והביאותים אל הר קדשי", ציטט הרבי מהגמרא במסכת שבת.

יצויין כי בחודשים האחרונים נשא חבר הכנסת יעקב (יואל) טסלר מספר נאומים במליאת הכנסת לבקשת רבו. כך לפני כשבועיים הציג טסלר, "תרופה לקורונה ללא תופעת לוואי", כשאמר במליאת הכנסת: "גדולי ישראל ביקשו ממני בעבר וכבר אמרתי את זה פה. והם חוזרים ומבקשים ממני שוב גם עכשיו, להעביר את קריאתם לעם ישראל לשמור על השבת – לכל הפחות במרחב הציבורי, ומבטיחים כי בזכות זה נינצל מהקורונה".

כזכור, יממה לפני כניסתו לתוקף של הסגר השלישי, ראש הממשלה נתניהו עשה מאמצים כדי שההגבלות והתקנות יישמרו במגזר החרדי. ב'בחדרי חרדים' דווח לראשונה כי ראש הממשלה שוחח בין היתר עם האדמו"ר מויז'ניץ ודיבר עמו על סגירת בתי החינוך. 

על פי הדיווח, הרבי שיבח את נתניהו על הבאת החיסונים לישראל במהירות וציין כי הורה לחסידיו להתחסן.

הרבי מויז'ניץ יעקב טסלר חיסון לקורונה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד