י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות המוות במעצר

בלגיה: מפגינים תקפו באלימות את רכבו של המלך

מפגינים אלימים תקפו בבריסל את מכוניתו של מלך בלגיה בגלל מותו של גבר שחור שהיה במעצר לאחר שהפר את הנחיות נגיף הקורונה | בנוסף, המפגינים הציתו את תחנת המשטרה בעיר ומבנים נוספים

בלגיה: מפגינים תקפו באלימות את רכבו של המלך
מלך בלגיה במפגש עם רבנים צילום: Joods Actueel

פורעים בלגיים תקפו את מכוניתו של המלך בהפגנה אלימה שהתרחשה בבריסל במחאה על מותו של גבר שחור שהושם במעצר לאחר שהפר הנחות קורונה.

מכוניתו של המלך פיליפה שנסע באזור בזמן ההפגנה, נפגעה מאבנים וחפצים אחרים שהושלכו לעברה בזמן שעברה ליד המפגינים, המלך עצמו לא נפגע בתקרית. בנוסף, תחנת משטרה הוצתה על ידי פורעים שזרקו בקבוקי תבערה, שריפות הוצתו ברחובות העיר.

את רכבו של המלך ניתן לזהות על ידי לוחית בעלת הספרה '1'. ערוץ החדשות המקומי HLN דיווח כי מכוניתו של המלך "הופיעה לפתע במקום, ואנשי האבטחה של המלך נקטו בפעולה".

 

איברהימה באורי נעצר לאחר שניסה לברוח משוטרים שבדקו קבוצת אנשים שהתאספה במרכז העיר בריסל בניגוד להנחיות המגבילות את המפגשים החברתיים, הוא נלקח לתחנת משטרה שם התעלף ואז הועבר לבית חולים, שם נקבע מותו בשעה 20:22 שעון מקומי.

עורך הדין של משפחת בארי טען כי נתיחה ראשונית הראתה כי האיש מת מהתקף לב. עורך הדין אלכסיס דסאוף האשים גם את המשטרה בכך שהיא פעלה לאט מדי כאשר בארי התמוטט במעצר.

מהמשטרה נמסר כי למעלה מ-500 מפגינים - חלקם החזיקו בשלטים של "חיי שחורים נחשבים" - התאספו בבירת בלגיה ביום רביעי האחרון בעקבות מותו של הגבר בן 23 שעוכב על ידי המשטרה ביום שבת בעיר. כך דווחו כלי תקשורת במדינה.

המפגינים בבריסל דרשו מהרשויות לחקור את הנסיבות סביב מותו של האיש במוצאי שבת. הפרקליטות בבריסל הודיעה ביום רביעי כי היא מבקשת למנות שופט מיוחד לחקור את מותו של באורי.

 

מלך בלגיה בלגיה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד