כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תחזית קודרת

נתונים מדאיגים: שיעור התמותה מקורונה מזנק; צפויה עלייה בתחלואה

דו"ח מדאיג של האוניברסיטה העברית חושף כי נמשכת מגמת העלייה בתחלואה וטרם נצפית השפעה ישירה של החיסון על אוכלוסיות פגיעות • המשמעות: מספרי החולים הקשים הנזקקים לאשפוז צפויים להמשיך לעלות משמעותית בימים הקרובים, ולהגיע לשיא רק לקראת סוף החודש

נתונים מדאיגים: שיעור התמותה מקורונה מזנק; צפויה עלייה בתחלואה
מחלקת קורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

למרות ההצלחה האדירה במבצע החיסונים "לתת כתף" של משרד הבריאות המציב את ישראל במקום הראשון בעולם - הרחק מכל השאר, דו"ח חדש של חוקרי האוניברסיטה העברית שפורסם היום (חמישי), מצביע על כך שצפויה כבר בימים הקרובים עלייה משמעותית בעומס בבתי החולים.

על פי הדו"ח, שעליו חתומים פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית ופרופ' נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה יחד עם פרופ' רונית קלדרון-מרגלית ופרופ' רן ניר-פז מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית בירושלים ומבית חולים הדסה, למרות החיסונים צפויה עלייה בתחלואה לצד מגמת שיפור קלה בשבוע הבא והאטה בעלייה בנתוני החולים במצב קשה.

עוד עלה מהדו"ח, כי סיכויי התמותה עלו בשבועות האחרונים עם למעלה מ-200 מתים בשבוע, והזמן הממוצע לתמותה מאשפוז במצב קשה התקצר. בעקבות כך צפויה עלייה בחולים הנזקקים לאשפוז - עלייה שתגיע לשיאה רק בעוד כשבועיים.

בשלב זה ממליצים החוקרים להאיץ את מבצע החיסונים. כזכור, אתמול דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקשת ממשרד הבריאות לבחון אפשרות לחסן 200 אלף איש ביום, ובעצם להכפיל את מספר המתחסנים היומי.

החוקרים מציינים כי לא ניתן בשלב זה לדעת בוודאות לגבי הצורך בהארכה משמעותית של הסגר או בצורך בחיזוקו ועל כן יש להמתין בהחלטה על הארכת הסגר עד ל-21.1 שאזניתן יהיה לוודא ירידה משמעותית בנדבקים מתוך המתחסנים. עם זאת, הם ממליצים להיערך להארכת הסגר בשבוע נוסף.

9,388 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עולה מספר מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-522,974, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. על פי הנתונים, אמש בוצעו 121,485 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר על 78,826. מספר המונשמים ממשיך לעלות ועומד כעת על 273 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 1,063 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עולה אף הוא ועומד כעת על 3,826. שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל, עומד הבוקר על 7.9%.

בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התתסנו לנגיף הקורונה 1,934,685 בני אדם. במקביל, 104,346 בני אדם התחסנו אתמול במנה השנייה.

 

 

קורונה חיסון לקורונה האוניברסיטה העברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד