י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מצנן את ההתלהבות

מנכ"ל ביה"ח: "כל עוד שלא יחוסנו ילדים, נחווה תחלואה"

"כ-25% מהאוכלוסייה לא תתחסן וזאת בנוסף לכך שעדיין אנחנו לא יודעים את ההיענות בקרב האוכלוסייה הרגילה לחיסון", כך הסביר היום ד"ר אוהד הוכמן, מנכ"ל ביה"ח 'בני ציון'. עם זאת סייג: "אם אכן תהיה מגמת התייצבות ואף ירידה במספר החולים המאומתים והמאושפזים בביה"ח"

מנכ"ל ביה"ח: "כל עוד שלא יחוסנו ילדים, נחווה תחלואה"
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ציינו היום (חמישי) את המתחסן ה-2 מיליון, מנכ"ל המרכז הרפואי 'בני ציון' בחיפה, ד"ר אוהד הוכמן, צינן את ההתלהבות ואמר: "כל עוד שלא יחוסנו ילדים, זה אומר שכ-25% מהאוכלוסייה לא תתחסן וזאת בנוסף לכך שעדיין אנחנו לא יודעים את ההיענות בקרב האוכלוסייה הרגילה לחיסון".

"לכן", הוסיף הד"ר "צפוי שבמהלך החודשים הקרובים עדיין נחווה תחלואה של קורונה בישראל אם כי ככל הנראה במספרים וברמות חומרה נמוכים יותר. לנוכח התפשטות הנגיף בעולם נצטרך להמשיך ולעקוב מקרוב אחר התפתחות  של מוטציות שעלולות להביא לשינוי בחומרת המחלה  או לשינוי מידת ההדבקה שלו או לשינוי בהשפעת החיסון עליו". 

בתוך כך, נמשכת מגמת העלייה המדאיגה במספר חולי הקורונה במרכז הרפואי בני ציון עליו אמון ד"ר הוכמן. 67 חולים מאושפזים בארבע מחלקות הקורונה בביה"ח. ועומס כבד שורר במחלקות הפנימיות. 4 חדרי ניתוח עדיין סגורים ומבוצעים רק ניתוחים דחופים ומצילי חיים.

"למרות העלייה במספר חולי הקורונה המאושפזים בביה"ח, אני מעריך כי החל מהשבוע הבא  תהיה התייצבות ואף תחול ירידה במספר החולים המאומתים שיאושפזו בביה"ח בזכות מבצע החיסונים והסגר" הרגיע הדוקטור.

"אני מעריך ומקווה כי במהלך הימים הקרובים אם אכן תהיה מגמת התייצבות ואף ירידה במספר החולים המאומתים והמאושפזים בביה"ח, ולאחר השלמת מבצע החיסון של הצוותים השונים בביה"ח, יהיה ביכולתנו להגדיל את מערך הטיפולים האלקטיביים, שנאלצנו להפחית בשבועיים האחרונים בכ-40%" הוסיף הד"ר, וציין כי עד עתה התחסנו כ-80% מעובדי ביה"ח בחיסון הראשון והשבוע חוסנו חלקם כבר בחיסון השני ובמהלך השבוע הבא יושלם החיסון השני של הצוותים השונים.

בית החולים בני ציון קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד