י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דרכו האחרונה

ארונו של הפילנתרופ שלדון אדלסון הגיע לישראל

במהלך הלילה נחת בישראל ארונו של הפילנתרופ היהודי שלדון אדלסון ז"ל, שהלך לעולמו השבוע. ראש הממשלה הגיע לקבל את ארונו בנתב"ג וספד לו קצרות במקום. אלמנתו, ד"ר מרים אדלסון: "בלתי נתפס שלא ייראה שוב את הארץ שכה אהב"

ארונו של הפילנתרופ שלדון אדלסון הגיע לישראל
שלדון אדלסון צילום: משה שי, פלאש 90

שלדון אדלסון, הפילנתרופ היהודי הגדול בדורות האחרונים, ייטמן היום (שישי) בהר הזיתים בירושלים - העיר שתמיד עמדה בראש מעייניו, ושהיה לו תפקיד מרכזי בהעברת השגרירות האמריקנית אליה. חברו הקרוב, ראש הממשלה בנימין נתניהו חלף על פני ארונו. רעייתו, ד"ר מרים אדלסון: "בלתי נתפס שלא ייראה שוב את הארץ שכה אהב".

ארבעה ימים לאחר פרסום דבר מותו ממחלה קשה, ארונו של הפילנתרופ שלדון אדלסון ז"ל הגיע לישראל. "הגענו לארץ ששלדון כל כך אהב", אמרה אלמנתו ד"ר מרים אדלסון. "בלתי נתפס שלא יראה אותה שוב בעיניו. הפעם הוא בא לנוח - מנוחת עולמים, לא לחפש איך לקדם ואיפה לתרום. זו הרגשה של חור עצום ואובדן גדול אבל גם של נחמה, שייסוריו מאחוריו והוא ישכב בקרב גדולי עמנו בהר הזיתים שבציון". כך דווח ב'ישראל היום'.

תרומתו של אדלסון לשלל פרויקטים בישראל תשאיר חותם למשך שנים ארוכות - החל מפרויקט 'תגלית', שהביא יותר ממיליון צעירים לביקור בארץ, וכלה בתרומה לבתי חולים ולאוניברסיטאות שבהם הוקמו מחלקות ואגפים חדשים, ועוד מיזמי צדקה ופילנתרופיה רבים מספור. הוא ייטמן היום בירושלים, העיר שתמיד שם על ראש שמחתו ונאבק ללא לאות לבצר את מעמדה כבירת ישראל, הן במעשים והן בפעילות עיקשת להעברת השגרירות האמריקנית אליה.

ארונו של אדלסון הוצב באולם בנתב"ג, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא יוכל בשל אילוצי אבטחה להשתתף במסע הלוויה, הגיע לנתב"ג כדי לחלוף על פני ארונו, ספד לו ושיבח את אדלסון כדמות שהשפעתה על ישראל ועל העם היהודי תורגש למשך דורות ארוכים.

שגרירת בחריין לארה"ב לשעבר, הודה נונו, דיפלומטית בכירה במשרד החוץ של בחריין ספדה לאדלסון ואמרה, "אני עצובה מאד על פטירתו של שלדון אדלסון, נדבן שהתמקד במטרות בריאותיות וחינוכיות, במאבק באנטישמיות, כמו גם בתוכניות נוער לחיזוק הזהות היהודית, תנחומי למרים ולשאר בני המשפחה".

שלדון אדלסון מרים אדלסון ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד