כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
העומס בביה"ח

מכונת ההנשמה התנתקה והחולה נפטר

חולה קורונה בן 50 נפטר הלילה בטיפול נמרץ באיכילוב לאחר שמכונת ההנשמה שלו התנתקה לכמה דקות • הצוות הרפואי שכורע תחת העומס לא שם לב

מכונת ההנשמה התנתקה והחולה נפטר
צוות רפואי במחלקת קורונה באיכילוב צילום: Yossi Aloni/Flash90

תקלה חמורה בבית החולים איכילוב: חולה קורונה כבן 50 שאושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים נפטר במהלך השבת, לאחר שמכונת ההנשמה אליה היה מחובר התנתקה.

על פי הדיווח, החולה היה מחובר למכונת הנשמה בעקבות החמרה במצבו, ובשל טעות היא התנתקה למספר דקות. בבית החולים לא שמו לב לכך בעקבות העומס הרב על הצוות הרפואי והוא הלך לעולמו. מבית החולים נמסר כי הם מתחקרים את האירוע.

מאיכילוב נמסר: "גבר בן 47, חולה קורונה עם מחלות רקע רבות, אושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה במצב קשה. מצבו הידרדר במהלך שעות הצהריים למצב של החייאה ראשונית וחרף מאמצי הרופאים הוא נפטר כעבור מספר שעות.

"בתחקיר ראשוני שקיימה במהלך השבת הנהלת בית החולים עלה שצינור ההנשמה נתלש ממקומו מבלי שהצוות זיהה זאת בזמן, אלא רק לאחר מספר דקות. הנהלת בית חולים פתחה בתחקיר של האירוע החריג ותפיק את המסקנות הנדרשות. בית החולים עדכן את המשפחה בפרטי האירוע ומשתתף באבלה הכבד".

בתוך כך, מבית החולים בילינסון נמסר, כי דקות אחדות לפני כניסת השבת החליטו צוות רופאי טיפול נמרץ קורונה ורופאי הנשים בבית החולים ליילד את האישה החרדית שאושפזה במצב קשה לאחר שחלתה בקורונה, כדי לאפשר מתן טיפולים נוספים ללא פגיעה בעובר.

בעקבות כך, בוצע ניתוח קיסרי שעבר בהצלחה. התינוק שנולד פג במצב קשה אך יציב , במשקל 1900 גרם, הועבר לפגייה במרכז שניידר לרפואת ילדים והאישה מתאוששת. מצבה מוגדר עדיין קשה והיא בסכנת חיים.

כזכור, ביום שישי דיווחנו ב'בחדרי' כי צוות מחלקת טיפול קורונה ורופאי נשים נאבקים על חייה של אישה בת 31 בחודש השביעי להריונה שחלתה בקורונה ומצבה הידרדר. האישה, תושבת ירושלים, חלתה בקורונה לפני מספר ימים. ביום חמישי בשעות ליל הידרדר מצבה והיא פונתה על ידי אמבולנס של מגן דוד אדום לבית החולים בילינסון, שם היא הורדמה והונשמה.

כאמור, צוות הרופאים של מחלקת טיפול נמרץ קורונה נאבקים על חייה יחד עם רופאי נשים, ומצבה מוגדר קשה ולא יציב. שמה לרפואה הוא רחל נעמי בת אסתר חנה בתוך שאר חולי ישראל.

קורונה בית חולים איכילוב בית חולים בילינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד