ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"כבר גרם למדינתנו נזק"

העברת מידע מסווג לטראמפ: ביידן יוועץ עם גורמי מודיעין

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וצוותו מתכוונים להיוועץ בגורמי מודיעין כדי להחליט האם לשתף את הנשיא היוצא טראמפ במידע מסווג. הנוהג בארה"ב הוא כי הנשיא היוצא מקבל תדרוכי מודיעין שונים

העברת מידע מסווג לטראמפ: ביידן יוועץ עם גורמי מודיעין
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/unsplash

הנשיא ג'ו ביידן ימתין להמלצה של יועצי מודיעין בנוגע לשאלה האם לשתף מידע מסווג עם טראמפ לאחר סיום תפקידו כנשיא. כל נשיא לשעבר נהנה בדרך כלל ממידע של ביטחון לאומי עם תדרוך מודיעיני שגרתי וגישה למידע מסווג.

אך לפי הדיווח, נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן ימתין להמלצה מיועצי המודיעין שלו האם לחלוק מידע מסווג עם הנשיא דונלד טראמפ לאחר שטראמפ יעזוב את תפקידו, כך אמר ביום ראשון עוזרו הבכיר של ביידן.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, רון קליין, ראש הסגל הנכנס בבית הלבן אמר את הדברים לאחר שסגן המנהל הראשי לשעבר של המודיעין הלאומי, סו גורדון, כתב מאמר דעה נגד שיתוף מידע כזה עם טראמפ לאחר שיעזוב את הנשיאות.

במאמר ב'וושינגטון פוסט' כתב גורדון כי ביידן יכול להקטין את הסיכוי הפוטנציאלי לנזק מצידו של טראמפ, ואסור לביידן לשתף את טראמפ בשום מידע.

ה"דיילי מייל" מציין כי לפני שטראמפ יסיים את תפקידו, על גורמי הביון לתת לו מידע על איומים וכו' כפי שהם עושים עם כל הנשיאים היוצאים, בדגש על הסיכונים שכל נשיא לשעבר מתמודד איתם, בגלל מה שהוא כבר ראה או סיפר.

כשנשאל ראש הסגל על המלצתו של גורדון, אמר קליין לרשת CNN כי ביידן ירצה לשמוע מאנשי המודיעין שלו לפני שיחליט. "בהחלט נחפש המלצה מאנשי המודיעין בממשל ביידן, ונפעל על פי המלצה זו" אמר.

גורדון, אמר כי כל נשיא לשעבר הוא יעד מודיעיני זר, אך טראמפ עלול להיות פגיע בצורה יוצאת דופן בין היתר בגלל האינטרסים העסקיים שלו בחו"ל. "לא ברור אם הוא מבין את המצב אליו הוא נקלע, את הסיבות שיש להגן על הידע שרכש או על כוונותיהם ויכולותיהם של היריבים", אמר גורדון.

יו"ר ועדת המודיעין של הבית הדמוקרטי, אדם שיף, ממתנגדיו הגדולים של טראמפ היה בוטה יותר ואמר לרשת CBS "אני לא חושב שאפשר לסמוך עליו עם זה, דונלד טראמפ לעולם לא אמור לקבל תדרוך מודיעיני נוסף, לא עכשיו ולא בעתיד, לא ניתן לסמוך עליו והוא כבר גרם למדינתנו נזק מספיק, טראמפ נותר איום ביטחוני, וימשיך להיות איום ביטחוני הרבה אחרי שהוא יעזוב את תפקידו" אמר.

ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד