י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הופתע מהחריטה במצבה

אחרי שנים רבות: בני המשפחה מהצפון גילו כי הם 'כהנים'

יברך ה' וישמרך: משפחה חרדית חשובה מצפון הארץ קיבלה אישור הלכתי להיותם כהנים. כיצד החל הסיפור מקברי אבותיהם בגרמניה? מי נתן את האישור הסופי? ומה חילק הגבאי בשבת הראשונה שהם נשאו את כפיהם? • כל הפרטים בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

אחרי שנים רבות: בני המשפחה מהצפון גילו כי הם 'כהנים'
ברכת כהנים צילום: פלאש 90

זהו סיפור לא שגרתי על בני משפחה חרדית מצפון הארץ שקיבלו בשבוע האחרון אישור לכך שהם 'כהנים' לכל דבר, לאחר שבמשך שנים רבות נחשבו 'ישראל'.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' (פרטי המשפחה שמורים במערכת), עולה כי הסיפור החל לפני שנתיים אז אחד הדודים מהמשפחה ערך מסע שורשים בגרמניה, שם פקד את קברי המשפחה והופתע לגלות שעל המצבות יש חריטה של נשיאת כפיים.

הוא הביא את המידע והתמונות למשפחתו מהצפון, שהיו בהלם מהנתונים. מתברר כי בגלל מאורעות השואה, הסיקו בני המשפחה שהם לוויים בגלל שם משפחתם, אך נדהמו לגלות כאמור שהם כהנים.

בכל השנתיים האחרונות מאז קיבלו את המידע, הם חקרו בעמל את הגזע המשפחתי ואף הגיעו למסמכים שקיבלו מהעיירה בה נולדו ראשי המשפחה לפני השואה, ולפיהם נמצא כי בני המשפחה 'כהנים'.   

השבוע הם קיבלו אישור סופי לאחר מכתב מהדיין הגאון רבי שריאל רוזנברג, ראב"ד בית הדין בבני ברק, שבדק את הנושא וכתב כי אין לפקפק בכהונתם של המשפחה. גם רב הקהילה המקומית בה מתגוררים בני המשפחה אישר להם את הדברים וכתב שהם כהנים.

לאחר האישור הסופי, בני המשפחה שבניהם מפארים את היכלי הישיבות, החלו לשאת את כפיהם ולעלות לתורה ככהנים לכל דבר.

בשבת האחרונה בבית הכנסת שבה הם מתפללים ולראשונה נשאו את כפיהם, חילק הגבאי אצבעות שוקולד למתפללים לאות כך שהם מברכים את הציבור ונושאים כפיים בציבור לראשונה. 

ברכת כהנים ייחוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד