ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
גל שלישי אכזרי

רופא ותיק ל'בחדרי': "נצטרך לבחור את מי להנשים"

"לא ירחק יום ונגיע למצב של איטליה בסגר הראשון, מצב שבו נצטרך לבחור את מי להנשים ואת מי לא". כך אומר רופא ותיק ל'בחדרי' • בן למאושפז מעיד באוזננו: "במו עיני רופא שפשוט התחיל לבכות שהוא לא יכול יותר"

כעת זו כבר לא השערה. הגל השלישי של הקורונה קשה ואכזרי מקודמיו פי כמה וכמה. מספר המאושפזים זינק ומספר החולים הקשים שבר שיאים חדשים. מצד אחד נמצאות משפחות החולים שדורשות - ובצדק, טיפול מיטבי ליקיריהם, מצד שני נמצאים בתי החולים המלאים עד אפס מקום ובתווך נמצאים אנשי הצוות הרפואי שקורסים תחת העומס.

רופא ותיק באחד מבתי החולים בארץ סיפר ל'בחדרי חרדים' כי "אם עד עכשיו חשבנו שיש דרך שנצליח לצלוח את זה, עכשיו גם האופטימיים מביננו נהיו ספקנים. זה גלים ששוטפים אותך, על כל חולה שאתה משחרר מגיעים שלושה נוספים. על כל שלושה שמגיעים אתה יודע שקיים סיכוי סביר שאחד מהם ייצא בארון מתים. אני מצטער שאני משתמש בלשון בוטה וקשה, אבל תאמינו לי שהמציאות קשה הרבה יותר". לדבריו, "לא ירחק יום ונגיע למצב של איטליה בסגר הראשון, מצב שבו נצטרך לבחור את מי להנשים ואת מי לא".

דביר, שאביו מאושפז במצב קשה באחת ממחלקות הקורונה סיפר ל'בחדרי' כי הצוות הרפואי קורס תחת העומס. "ראיתי במו עיני רופא שפשוט התחיל לבכות שהוא לא יכול יותר", סיפר דביר. "הוא יצא החוצה והתמוטט על הספסל. הוא אמר בשקט 'אני לא מסוגל יותר' והתחיל לבכות כמו תינוק".

ולא רק חולי הקורונה נפגעים מכך. כתוצאה מהעומס נפגע המערך הרפואי כולו. "אנחנו מבטלים ניתוחים, מבטלים פעילות אמבולטורית במרפאות", סיפר פרופ' צבי שמעוני, מנהל רפואי בבית החולים לניאדו לחדשות 12. "אני כבר 40 שנה רופא, לא נתקלתי בכזה עומס ובכזו חוויה קשה". לידיה לנקסנר, אחות אחראית טיפול נמרץ, ציינה כי "אנחנו מנהלים את היחידה לטיפול נמרץ קורונה על חשבון טיפול נמרץ כללי וזה פשוט הזוי שאתה צריך לסגור שירות אחד כדי לפתוח שירות אחר".

במהלך השבועות האחרונים התריעו בתי החולים על העומס הרב וציינו כי הם עומדים בפני קריסה. חלק מבתי החולים הכריז על איסור כניסת מבקרים עד להודעה חדשה וחלקם הודיעו כי הם אינם יכולים לקלוט חולים "רגילים" בעקבות פתיחת מחלקות קורונה נוספות.

נציין, כי מוקדם יותר דיווחנו כי בעוד שבגלים הקודמים נפגעו בעיקר מבוגרים, בגל הנוכחי נפגעים גם צעירים - ובצורה קשה. בתוך מספר ימים דווח על תשע נשים הריוניות שמאושפזות במצב קשה - חלקן קריטי, לאחר שחלו בקורונה וכן על צעירים, בהם ילדה בת שנתיים ונער בן 16 שנדבקו בקורונה ומאושפזים במצב קשה אף הם.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד