ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הקהילה היהודית בבהלה

צפו: רעידת אדמה חזקה הורגשה בארגנטינה

רעידת אדמה חזקה 6.4 בסולם ריכטר אירעה בסן חואן ארגנטינה, כשלאחריה הופיעו רעידות משנה חלשות יותר | הרב אליהו המרה נשיא וועד הקהילות היהודיות בארגנטינה, ל'בחדרי': "הקהילה היהודית מבוהלת אבל בסדר"

צפו: רעידת אדמה חזקה הורגשה בארגנטינה
ארגנטינה צילום: Unsplash

רעידת האדמה חזקה אירעה הלילה בשעה 23:46 (שעון מקומי) בסן חוזה בארגנטינה, הרעידה הורגשה מאוד במנדוזה וגם בקורדובה.

על פי המכון הגרמני לגאולוגיה. הרעידה הורגשה בעומק של כעשרה קילומטרים מתחת לאדמה, לא דווח על נפגעים. רעידת האדמה עוררה בהלה גדולה בקרב אזרחי סן חואן, שדווחו על כך ברשתות החברתיות, באזורים שונים במחוז החלו הפסקות חשמל.

לאחר רעידת האדמה העיקרית, נרשמה סדרה של רעידות משנה, אם כי בעוצמה נמוכה יותר, של 4.4, 4.9 ו -4.1 מעלות בסולם ריכטר.

הרב אליהו המרה נשיא וועד הקהילות היהודיות בארגנטינה, אמר ל"בחדרי חרדים", כי בסאן חואן שבצפון ארגנטינה קיימת קהילה יהודית פעילה מאד, "לפני שעה קלה שוחחנו עם ראשי הקהילה, ברוך השם המצב בקהילה טוב, ראשי הקהילה נשמעו מבוהלים, הם אמרו לנו שהייתה בהלה גדולה, אבל בחסדי שמים אין נפגעים בנפש וברכוש בקהילה, גם מבני הקהילה לא ניזוקו, קבענו להמשיך ולהתעדכן בשעות הבוקר (שעון ארגנטינה) במצב, אנו בקהילת 'אמיה' נעמוד לימין הקהילה בכל מה שיצטרכו".

האירוע התרחש שלושה ימים לאחר יום השנה ה 77 לרעידת האדמה בסן חואן ב-15 בינואר 1944 אז הרעש היה בעוצמה של 7.8 וכ-10 אלפים מתושבי העיר נהרגו, הם היוו עשירית מתושבי העיר, וחלקים גדולים מהעיר נחרבו.

ארגנטינה רעידת אדמה קהילה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד